Motioner som göms för årsmötet

Det har varit turbulent och en massa skrivelser har åkt runt detta år som varit.

Nyttan av föreningen är ändå, fortfarande, betydligt större än problemen i densamma. Man kan fortfarande vara medlem och hålla sig utanför det turbulenta.
Det är många som inte säger halv sju och det är lika rätt som att säga till om man kan, vill eller känner att man måste.

Jag säger att man ska dra nytta av det bra i föreningen och om man vill, så engagerar man sig i det andra.

För, hur platt man än gör en pannkaka har den alltid två sidor och även om jag är övertygad om att vi i denna tråd har helt rätt så är ju styrelsen övertygad om att den gjort rätt.

Man behöver ju inte ställa sig på en sida om man inte vill.

Jag har ju tyvärr inte hittat nåt bra i föreningen som motiverar att jag sponsrar styrelsens beteende.
 
Jag har ju tyvärr inte hittat nåt bra i föreningen som motiverar att jag sponsrar styrelsens beteende.

Det var ju synd. Jag tycker det finns många bra anledningar och känner att man inte stöder en dålig styrelse för att man är med. Jag försöker byta ut den när jag kan.
Det kanske inte lyckas men jag tror nog många tycker att deras föreningars styrelser är dåliga.

Den som var förut var också skit men på ett helt annat sätt än denna.
 
Tänker att om man är medlem så kan man påverka, jag hoppas på förbättring i alla fall. Däremot känns det inte bra att styrelsen har valt att bort möjligheten för medlemmarna att yttra sig eller ställa frågor på Facebook. Jag har mailat en fråga till styrelsen, men har inte fått något svar alls
 
Tänker att om man är medlem så kan man påverka, jag hoppas på förbättring i alla fall. Däremot känns det inte bra att styrelsen har valt att bort möjligheten för medlemmarna att yttra sig eller ställa frågor på Facebook. Jag har mailat en fråga till styrelsen, men har inte fått något svar alls

Den funktionen fanns förut. Tills medlemmarna började ställa för jobbiga frågor för styrelsen. ;)

Det kan ta väldigt lång tid att få svar på ett mail, eller så går det snabbt. Tror det handlar om hur mycket tid de har för stunden, allihop jobbar ideellt vad jag vet (ev nåt arvode till några). Det kan ibland hända att den som svarat inte kommunicerat till resten av styrelsen också, det har hänt mig några gånger.
 
Jag håller med Habina, jag vill inte heller sponsra en styrelse som beter sig på detta viset. Håller också med ÅsaH om att man behöver vara medlem för att kunna påverka, men denna styrelse beter sig så galet så jag vill hålla mig låångt borta. Är tacksam att jag inte håller på med avel så att jag bara kan skaka på huvudet åt när dom ändrade så en tjuvbetäckningen fick gröna papper, men vilken seriös förening beter sig så? Har varit för mycket tokerier för att jag ska tycka det är värt att vara med
 
Jag håller med Habina, jag vill inte heller sponsra en styrelse som beter sig på detta viset. Håller också med ÅsaH om att man behöver vara medlem för att kunna påverka, men denna styrelse beter sig så galet så jag vill hålla mig låångt borta. Är tacksam att jag inte håller på med avel så att jag bara kan skaka på huvudet åt när dom ändrade så en tjuvbetäckningen fick gröna papper, men vilken seriös förening beter sig så? Har varit för mycket tokerier för att jag ska tycka det är värt att vara med

Jo men om man inte är medlem så har man ju ingen påverkan alls. Det kan aldrig främja rasen alls.
 
Förstår inte riktigt vad du menar?
Det var ju synd. Jag tycker det finns många bra anledningar och känner att man inte stöder en dålig styrelse för att man är med. Jag försöker byta ut den när jag kan.
Det kanske inte lyckas men jag tror nog många tycker att deras föreningars styrelser är dåliga.

Den som var förut var också skit men på ett helt annat sätt än denna.
Den funktionen fanns förut. Tills medlemmarna började ställa för jobbiga frågor för styrelsen. ;)

Det kan ta väldigt lång tid att få svar på ett mail, eller så går det snabbt. Tror det handlar om hur mycket tid de har för stunden, allihop jobbar ideellt vad jag vet (ev nåt arvode till några). Det kan ibland hända att den som svarat inte kommunicerat till resten av

Tänker att egentligen behövs det bara ett automatsvar, typ att ” vi har tagit emot ditt mejl, vi återkommer med svar så snart vi kan”
Då vet man i alla fall att mejlet kommit fram, nu möts man av inget alls 🤷🏻‍♀️
 
Man kan vara medlem i andra länders rasföreningar ;)
Har tänkt den tanken ett par gånger, har ju detsutom bara danskar hemma:D.
Majoriteten av medlemmarna är ju också nöjda med styrelsen, annars hade ju något hänt vid senaste årsmötet när det kändes som att ganska många var irriterrade?
 
Nu har det ju hänt lite mera konstiga saker inom föreningen, så jag tror att medlemmarna är delade, vissa tycker att allt är bra, andra är missnöjda.
 
så här försöker styrelsen styra medlemmarnas frågor på fb
 

Bifogade filer

  • 83407911-23A3-4D59-ADA2-6C450D894C23.jpeg
    83407911-23A3-4D59-ADA2-6C450D894C23.jpeg
    79,4 KB · Visningar: 101
Nej, den funktionen tog de bort ifjol när det blev så många frågor kring motionerna.
Nä, det får man inte, och ”inlägg från besökare” är borttaget. Så de har valt att ta bort alla möjligheter för medlemmar och intressenter att ställa frågor

Vid en första anblick är ju citatet från sidan ganska oskyldigt och självklart -man får inte vara oförskämd etc. Men sen smyger sig det lilla in att man måste hålla sig till ämnet och då är det ju totalstyrt vad de vill ha på den sidan. :(
 
Vid en första anblick är ju citatet från sidan ganska oskyldigt och självklart -man får inte vara oförskämd etc. Men sen smyger sig det lilla in att man måste hålla sig till ämnet och då är det ju totalstyrt vad de vill ha på den sidan. :(
Precis, de vill styra medlemmarnas frågor, och gör inte medlemmarna som de säger, så blir man blockad helt enkelt
 
Vid en första anblick är ju citatet från sidan ganska oskyldigt och självklart -man får inte vara oförskämd etc. Men sen smyger sig det lilla in att man måste hålla sig till ämnet och då är det ju totalstyrt vad de vill ha på den sidan. :(

KL!

Vad är då egentligen ämnet? Är inte allt som rör rasen och föreningen ämnet :idea:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 094
Senast: dobbis
·
Samhälle Vad gör man i en ideell förening om en mötessekreterare blir sjuk eller bara inte gör sitt jobb? T ex att årsmötets sekreterare inte får...
Svar
5
· Visningar
1 359
Senast: Sol
·
C
Avel I år är det dags igen med delade åsikter mellan hingsthållare/ägare och regelverk :angel: Hur ska vi ha det undrar man varje år sådana...
2
Svar
21
· Visningar
2 603
Senast: clownen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp