"motionering" av innekatt?

Minerva

Trådstartare
Hur gör ni som har innekatter med motion..
visst man kan gå ut o promenera med dom, men än har jag inte införskaffat sele :p

Men hur kan man annars få katten att motionera?
 
Sv: "motionering" av innekatt?

Bus, givetvis! Massa massa bus! :D
 
Sv: "motionering" av innekatt?

Hur gör ni som har innekatter med motion..
visst man kan gå ut o promenera med dom, men än har jag inte införskaffat sele :p

Men hur kan man annars få katten att motionera?

Leka med dom, alt att dom leker med varandra. Klösställningar, leksaker, finns massor :love: Mina 3 motionerar sig själva morgon och kväll, resten av tiden sover dom :D
 
Sv: "motionering" av innekatt?

Fjädervippor, kasta bollar, lådor med utskurna hål mm. Vuxna katter behöver man ofta trigga lite mer medan en normal kattunge "ska" leka av sig själv.

Mina katter behöver precis lika mycket mental stimulans som fysisk, så där gäller leta godis i burkar och annat.
 
Sv: "motionering" av innekatt?

Skaffa valp :idea::rofl:

Kanske inte så poppis, men det funkar ;)

ha redan hund så :p
men de vill inte riktigt leka med han då han är så klumpig trots en liten terrier :p
Men att sova med han de är alla tiders :p


Tack alla övriga för tips (:
Ska införskaffa lite mer leksaker så de inte lägger på sig för mkt (:
 
Sv: "motionering" av innekatt?

Jag säger oxå laserpekare. Finns billigt på teknikmagasinet.
Mina 3 katter varav den äldsta är 7 år blir som kattungar på nytt.. :)

Sedan ena katten har fått dille på apport.
Köpte en liten leksaksmus på Ikea för 9kr och ibland får jag sitta och kasta den 20 gånger och katten springer efter och hämtar. :)
 
Sv: "motionering" av innekatt?

Köpte en liten leksaksmus på Ikea för 9kr och ibland får jag sitta och kasta den 20 gånger och katten springer efter och hämtar. :)

Jag har samma mus hemma, var gång katterna lekt själv med den så lämnar de alltid den i hallen vid ytterdörren o jag blir typ lika rädd var gång jag kommer hem o tror att den är riktig inann jag inser att det är leksaksmusen :eek::p

De gör det säker med flit... :mad:;)
 
Sv: "motionering" av innekatt?

Om du har talang för snickeri så kan du bygga ett katthjul.:D
Såg på ett annat kattforum där någon hade byggt ett gigantiskt ekorrhjul som katterna sprang som tosingar i. Under tiden en katt sprang så satt en annan och väntade på sin tur.
 
Sv: "motionering" av innekatt?

Chips! :D
Jag tar ett chips i handen och rusar fram och tillbaka genom lägenheten med fyra ocis i fullaste kareta efter mig! :D Funkar super, jag får motion efter att ha ätit chips och dom får motion innan dom äter chips! :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ska snart börja gå ut med min katt i sele har jag tänkt. Vi måste bara träna lite med sele först 😅 Han är ju annars en innekatt...
Svar
4
· Visningar
410
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
564
Övr. Katt Hejsan! Funderar på att skaffa innekatt. Har kattvana sen innan, dock inte innekatt. Alla katter jag haft genom åren har varit...
Svar
4
· Visningar
576
Senast: Bufera
·
Övr. Katt Jag har ju två katter och bor på gård, men än så länge är de innekatter. Båda kastrerade, en hona på 2 år och en hane på 9. Hanen är en...
Svar
3
· Visningar
611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp