Motivationstips någon?

Mauthoria

Trådstartare
Envis, busig, sprallig o ett tyvärr lite bortskämt sto :grin: Hon har fortfarande inte riktigt förstått att hon ska ha ganska jämt tempo, utan drar på då hästar kommer upp brevid henne men sedan springer hon mest och "lallar" och tittar runt. Hon är mer som en tvååring än en fyraåring :o om ni förstår? Jag vet att hon är väldigt sen så kanske bara att vänta ut henne ? Hon kan springa kvaltiden men skulle behöva motivera henne, uppmuntra henne eller ngt så hon kommer mer igång. Några träningstips eller liknande till envisa, luriga ston ;)
 
Sv: Motivationstips någon?

Provlopp körda (men då provlopp då många kör alldeles för fort o de som kör runt det bestämda 1.25 tempot bli ensamma o inspirerande, om ni känner igen??) o en hel del vill jag säga. Tom. försökt kval då vi tänkt att det varit dags :( Någorlunda kapacitet verkar finnas (på låg amatörmässig förmåga vill säga) bara hon börjar fokusera...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 632
Senast: Milosari
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 215
Senast: lillkillen
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
30 315
Senast: mackan
·
A
Ridning Hej, Det är så att innan jag hade mitt avbrott i ridningen för c 3-4 år sedan så var jag medryttare på ett 5årigt halvblods sto...
Svar
14
· Visningar
2 304
Senast: alegria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp