Mountain Horse High Rider?

N

NiraK

Nån som har erfarenhet av den ridstöveln? Är den skön och prisvärd? Kan man köpa dem på någon internetbutik?
Jag är sugen på att köpa mig ett par "vardags-stövar" som komplement till mina dressyrstövlar.

Nirak
 
Har bara deras Sportive High Rider, och de är iallafall kanon. Har inte kommit på något att klaga på, sen jag red in dem ordentligt.

Deras High Rider tror jag är precis lika sköna i utförandet, bara det att de är tjockare i materialet samt har en tjockare sula. Borde funka finfint som vardagsstövel.
 
jag är jättenöjd med mina, har haft de i snart 1½ år och de är fortfarande lika hela och sköna :idea:
 
Jaa.. det e fruktansvärt sköna!! hade ett par sådana tidigare, men tyvärr bråkade dragkedjan, vilket jag vet att den gjort på flera andra par.. men skönare stövel har jag inte haft på mina fötter.. :) Och ja, de är prisvärda.. hmm.. internet vet jag inte var man kan köpa dem.. men på Granngården i Övertorneå finns de.. ;)
 
Jag har ett par sådana stövlar. Köptes sommaren 2002 och har använts flitigt varje vecka. Jag tycker de är jätte sköna och jag har inte haft problem med dragkedjan. Dessutom så är de ju jätte snygga! :D :love:
 
Haft mina i 3 år nu och jag är grymt nöjda med dom. Dom är väldigt sköna att gå/rida i och jag tycker dom är väldigt prisvärd :). Men det är ju synd att en del har problem med deras dragkedjor :(
 
jag har ett par. jättebra och sköna osv MEN dragkedjan. på mina första stövlar gick den sönder efter ca 2-3 månader. så vi reklamerade dom, fick ett par nya som ja inte haft det problemet med. men det kommer väl.. :angel:
 
jag har ett par jättesköna att rida i!! har inte haft något problem med dragkedjan inte än iallafall. jag vann mina på odal *ibland har man tur* :D
 
Eriks Hästshop säljer via nätet.
Jag har ett par, de är supersköna i själva foten, men jag tycker att skaften är för vida. Jag betsällde normalskaft, men de är jättevida så antagligen fick jag fel, i annat fall vete sjutton hur vida de VIDA är?? :D
 
Jo, High Rider är jättevida i skaftet!
Jag som alltid måste ha vida skaft på stövlarna kunde ha deras normala vidd utan problem!

Men har man många och tjocka sockor så.... annars är Sportive High Rider tightare i vidderna iallafall.
 
Man kanske ska satsa på ett par såna som höst/vårstövlar då(sportive).
Å jooo, Mountin H R är kanon på vintern, får plats med både långkallingar, massa sockor och benvärmare :D
 
Jag har ett par bruna stövlar och dom är gööör sköna :) Dessutom är dom snygga och det är ett vettigt pris på dom.
 
jag älskar mina sånna :)
de är bra som vardagsstövlar, känns inte som att man måste vara "så rädd" om dom.. innan skaftet hade format sig var det lite knöligt, men det gick över. :bump:
 
Att rida in dem gick relativt fort, men att gå in dem tog betydligt längre tid :o
De har ju iofs dragkedja, så det är bara att springa runt med halvöppna stövlar på stallplan (de skaver mest i knävecken och däromkring i början) och sen dra upp dragkedjan helt efter att man suttit upp.
Tror det tog någon vecka innan de kunde ridas i obehindrat, och någon månad innan man kunde gå utan att bli irriterad. :mad: Men det var det värt!

Smörja? Varför det? Har faktiskt inte behövts ännu!
Jag vill inte att de blir fööör mjuka och sladdriga, de får ta sin tid att anpassa sig perfekt istället.

Och vaddå "Vår/höst stövel"???? De är ju lika bra på vintern också, om man bara har BRA sockor! Och på sommaren är det bara att dra ner dragkedjan för ventilation ;)

Fördelen är att de har dragkedja ääääända ner. Och resår i skaftet. Sköna sulor. Vattnet tränger inte igenom fotdelen alls (akta dragkedjan bara). Har jag sagt att de är underbara? :love:
 
Jag fick bara skav i knävecken kanske de 3 första gångerna jag red. När de skaven väl läkt har jag inte fått nya. Jag älskar mina stövlar de är hur sköna och snygga som helst! Jo, förresten... Om jag går lite extra med dem så får jag fortfarande skav bak över hälen, men jag har inte använt dem sååå länge än...
 
Min syster och många andra i staller köpte såna när dom var rätt nya.. Dragkedjorna gick sönder på dom flesta :crazy:. Men man fick dragkedjor och det så dom blev lagade. Dom är väldigt bekväma och bra att rida i.
 
Ja, de första varianterna hade beryktat dåliga dragkedjor, men nu ska de ju ha bytt till bättre dragkedjor, och dessutom så går dragkedjan ända ner över hälen (vilket det inte gjorde på tidigare modellerna).

Mina stövlar som är fyllda 1 år har blivit rejält misshandlade, men de är fortfarande helfräscha.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Vad har ni för ridstövlar? Är ni nöjda med dem? Jag rider i ett par gamla mountain horse. Dålig passform egentligen, för vid runt min...
2
Svar
23
· Visningar
2 204
Senast: villhöver
·
Utrustning Har beställd hem ett par ridstövlar från Mountain Horse Venezia High Rider, storlek 38 Tall/Narrow. Fick knappt igen dem första gången...
Svar
16
· Visningar
1 246
Senast: machafuko
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 025

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp