Mountain horse ridskor

Barbabelle

Trådstartare
De är de bästa ridskoena jag någonsin haft! Men de jag har nu håller på och ger upp så jag behöver verkligen nya!

Men vart köper man dem? De jag har har jag köpt på second hand eller på fb.
 
Finns i flera nätbutiker och fysiska butiker.
Jag köpte mina från Horseonline men finns hos Horze, Svensk ridsport, Granngården mfl. Kommer upp massor med alternativ om du googlar 😊
 
Finns överallt 😄
Gå in på MHs hemsida och kolla vilken modell du vill ha, sen är det bara att googla.
 
Sånna här fast svarta.
 

Bifogade filer

  • 20240611_080155.jpg
    20240611_080155.jpg
    146,2 KB · Visningar: 165
Jag köpte ett par sådana (svarta) i tron att de skulle likna Easy Rider kängorna, men nej. Dessa är stora, tunga och klumpiga (och stora i storleken). Har bara kunnat använda mina vid stallarbete, inte till ridning. De blev för klumpiga.

Vill du ha en lätt och sportig sko som samtidigt är skön att gå i skulle jag köpa Ariat Ascent.
Vattentät dessutom!
 
Jag donerade ett par såna svarta till myrorna för typ ett år sedan 🙈
Jag gillade aldrig den skon så de låg i en garderob och samlade damm i åratal haha.
 
Jag har ett par som är några år gamla, men nu när jag inte rider så använder jag dem inte alls. Är platta och utan svikt så inte sköna att gå längre sträckor i. Men de var verkligen toppen att ha i stallet och att rida i sommartid.
 
Det här är nog den fast i uppdaterad version.
Nej det där är en helt annan sko/känga.
Jag köpte ett par sådana (svarta) i tron att de skulle likna Easy Rider kängorna, men nej. Dessa är stora, tunga och klumpiga (och stora i storleken). Har bara kunnat använda mina vid stallarbete, inte till ridning. De blev för klumpiga.
Den varianten på bilden i tråden är värdelös, jag hade föregångaren "originalet" av den kängan och det är de bästa skorna jag någonsin haft! Hade dem i ca 10år till både ridning och stallarbete!
 
Nostalgi! Älskade mina sådana skor, trots att jag hade vita som såg hemska ut! Tänk om det kom ut liknande nu 😍
 

Bifogade filer

  • IMG_6368.jpeg
    IMG_6368.jpeg
    119 KB · Visningar: 52

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
Svar
11
· Visningar
150
Senast: Jeps
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridskor, vattenavstötande, mjuka, lätt fodrade, trevliga att gå i och mocka med Och som INTE är i läder :(. Har...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Emma-pemma
·
IT & mobiler Vad har ni för mobilhållare till bilen, som ni tycker är bra och funkar bra? Jag har haft lite olika genom åren, någon som man fäster i...
2
Svar
27
· Visningar
749
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp