Mountain horse Sportive High Rider

LinnK

Trådstartare
är det någon som har den?
hur är den?
skön? bra kvalite? funkar den att gå lite i oxå utan obehag? prisvärd?

vill veta allt om den! :cool:
 
Jag har såna. Dom funkar utmärkt att rida med men man KAN inte gå i dom. :crazy: iaf inte utan obehag..
kvaliten kan jag inte uttala mig om för jag har inte haft dom så länge. men det känns som dom ska hålla. :smirk:
och jag tycker iaf att dom var prisvärda.
 
Jo då, den är skön att rida och gå i tycker jag, visst var den väl lite oskön i början men man skall inte klaga för det är betydligt bättre än att gå i nya läderstövlar.
Jag har både sportiv high rider och high rider.

MEN,(nu kommer det) så har både jag och många jag känner haft problem med dragkedjan i stöveln och visst finns det garanri och var glad om det händer inom garanti tiden, då får du en ny stövel, men efter åt e du körd, det går nämligen inte att laga sa dom när jag och mina vänner skickat dom till Mountain horse.

High rider är väl vanligast att den går sönder tydligen, det värsta var att när dom tittade på stöveln så frågade dom om jag haft den i stallet och ute i hagen, alltså inte bara ridit i den utan på hela tiden. Jag sa då att den är på hela tiden. Till svar fick jag att det var det som var felet, stövelns dragkedja var inte gjord för att få grus i sig eller spån/spån damm, vilket skit snack tyckte jag. Jag fick ingen ny stövel och när den andra (sportive) gick sönder så satte jag in en ny dragkedja för 500 kr hos skomakaren.

Det är en bra stövel, köp den du, du kanske har tur, många som har , men många som inte har det...

/S. André
 
Jag köpte MH high rider först.. dragkedjan gick sönder..fick ett till par på garantin.. där dragkedjan också gick sönder.. detta beror på.. (tror jag, att dragkedjan sitter så högt upp, att man "trampar" den snett när man i början försöker få i foten och det e lite trångt.. har nu sportiva high rider.. dragkedjan är bättre placerad i dem, och de har hållt (hittills) rider iofs inte så ofta i dem nu när det e kallt. Det enda minus på dem är den lilla ynkliga kardborren högst upp som ska hålla ihop dragkedjan.. men det är inte så svårt att få dit en tryckknapp.. *ler* sköna stövlar för överigt.. :)
 
Jag har haft mina i 1 1/2 år och dom är sköna både att gå i och att rida i. För min del blir ridningen mycket bättre med stövlarna än med skor+chaps eftersom det av någon konstig anledning blir lättare att hålla kvar stigbygeln på foten och att sänka hälen... För mig i alla fall.
Fast jag har läst om många som haft problem med dragkedjan så jag har aldrig tagit på dem utan att använda skohorn, det var ovant först eftersom man ju inte brukar ha det till stövlar, men om man drar ner blixtlåset så långt det går och sedan försiktigt stoppar ner foten med hjälp av skohornet så kanske man klarar blixtlåset längre!? Ett annat tips är att förstås aldrig använda våld utan om det känns lite kärvt kan man spraya med silicone-spray så löper blixtlåset lättare.
Med hjälp av mina metoder har jag till och med kunnat använda stödförband på min onda fotled och ändå fått på mig stövlarna.

Hoppas det kan vara till nytta för någon annan också :-)

/nocke
 
har bara haft problem med mina. när de skickades till mh för att byta dragkedja så kom dom tebax efter 3 mån. då hade de bytt fel.hmmm. har sedan bytt dragkedjan 4 ggr hos skomakaren. orkar inte med mh längre. så jag kostar på reparatonen själ numera. aldrig mer mh´s produkter
 

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
10
· Visningar
383
Senast: Takire
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
609
Utrustning Någon som har erfarenhet av att använda barfotaboots och kanske har provat lite olika märken? Vilka är bäst/smidigast/mest prisvärda...
2
Svar
31
· Visningar
2 522
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 222
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp