Mountain Horse stövlar= en bluff

B

**BORTTAGEN**

Köpte såna MH-stövlar med dragkedja bak för ca 1 år sedan, de höll knappt i nåra månader först gick första dragkedjan , sönder och kort därefter den andra och nu har även grejen man fäster sporren på lossnat. När man vill få ersättning från mountain horse så kräver de kvittot, men om man köper ett par stövlar som passar bra så sparar man ju inte kvittot precis. Mh-kan ju ändå inte neka till att det är deras stövlar!! Usch KÖP INTE!!
 
Jag vet ca 5 personer som har sådana stövlar å alla har haft problem med att de har gått sönder på samma sätt som dina. Jag tror inte att de är något bra köp.
 
Jag är helnöjd med mina stövlar. Vet flera som har samma stövlar och som också är mycket nöjda.
 
Oj! Det va i grevens tid. Jag är verkligen på god väg att köpa ett par såna där. Dom ser så ruggans sköna ut. Kanske bättre att lägga pengarna på något annat...
 
mina me, använder mina nya (som ja fick när vi reklamerade dom gamla) MYCKET sparsamt..
 
De där jäkla stövlarna...

Jag köpte att par sådana för flera år sedan och jösses vilket bestyr.. Stövlarna var gudomligt sköna och satt jättebra, men redan efter några månader började krånglet. Dragkedjan gick sönder, in till affären och byta, hon skickade tillbaka stövlarna och jag fick nya.
Gick in de nya och lagom tills allt känndes toppen igen gick nåt nytt sönder och sådär höll det på i minst 1½ år tills jag gav upp och fick byta mot ett vintertäcke istället!! :idea: Kostade över 1500 egentligen och är det bästa täcket jag har, så det var nog ett bättre byte!

Men till och med hon i hästaffären sa att det var grymt dålig prduktion, hon hade fått skicka tillbaka hur många av desa stövlar som helst. De som fått stövlar som inte gått sönder måste haft tur att få ett par ovanligt välgjorda ex.
 
Är väldigt nöjd med mina. Har haft dom i ett par år och de är väldigt sköna och jag har inte haft några problem med dom.
Är ju konstigt att det kan skilja så mycket mellan olika exemplar.
 
Heh. Mina gick också sönder vid dragkedjan, men jag ville inte skiljas från dem eftersom de är så underbart bekväma, så jag sydde helt enkelt ihop skaften. Vad ska man med dragkedjan till egentligen - de är ju hur lätta som helst att dra på ändå.

Förutom det har de hållt jättebra, och är det skönaste i stövelväg jag någonsin har ägt. :love: Använder dem varje dag.
 
Mina är också sköna men går sönder precis hela tiden...
Dragkedjan har gått på båda två :( :(

Visst är de sköna men jag kommer aldrig att köpa några nya, för de håller alldeles för dåligt.
 
Jag har haft mina ett halvår, använt dem nästan dagligen och jag är jättenöjd! Har kompisar som haft sina snart två år och de båda är också jättenöjda. Jättesköna stövlar och för oss har de alltså hållit bra. Konstigt att kvaliteten verkar vara så ojämn, eftersom det tydligen är många som haft problem... Det finns väl två varianter - en äldre med lite mattare skinn och kanske något grövre - och en nyare som jag tror kom i år som är blankare och lite mer "tävlingsaktiga". Vi har dock alla den äldre varianten.
 
Jag köpte mina första för ca 1,5 år sedan. De gick sönder efter ca 1/2 år. Först den ena stöveln sedan några veckor senare den andra. Nu har den ena gått sönder igen.
Änså har jag faktiskt köpt ett par till (annan färg + 1 strl större för att ha i vinter). Men då köpte jag dem också på halva priset. Hade nog inte betalat fullpris för ett par till... Det andra paret har jag haft ca 3 mån nu och de håller än så länge.... Tyvärr kan man ju inte komma ifrån att de är väldigt sköna och dessutom snygga. Det finns ju inte så många mellanting mellan läderridstövlar och gummistövlar i övrigt. De graningestövlar som jag haft hittills har inte heller hållit måttet.
 
Mina gick sönder i dragkedjan efter ett halvår. Lämnade in dem (utan kvitto) till Mountain Horse-affären i Malmö och de satte i nya dragkedjor. Efter det har de hållt hur bra som helst och det är jag jätteglad för! Kan knappt klara mig utan dem! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Har haft ett antal par M*horse stövlar nu och köpte de senaste strax före jul. Samtliga har dragkedjan gått söder på. Jag hade först den...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 489
Senast: Tornado
·
T
Utrustning Har själv tänkt att köpa ett par inte allt för dyra ridstövlar. Max 2000 har jag sagt. Har sökt igenom en trillion-trådar här på Buke...
2
Svar
21
· Visningar
4 070
Senast: Athina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp