Bukefalos 28 år!

Mp3 till "vanlig" musik

R8n

Trådstartare
Ja, hur gör man när man bara har mp3 på datorn men vill bränna en skiva som går att spela i en vanlig stereo som inte tar emot mp3?

Har Nero burning rom och Windows media player vilken är lättast?
 
Sv: Mp3 till "vanlig" musik

Nero gillar jag
Bara att välja att du vill skapa en musik CD och sedan dra mp3 låtarna till skivan och den konventera om den till CDA (Brukar inte vara några problem där)
 
Sv: Mp3 till "vanlig" musik

Laban har bra tips, ett litet tillägg är att om man konverterar filerna till .wav så funkar dom i vanlig stereo. Blir väl ca 10 ggr större än mp3 vad jag minns.

Mvh Cissi
 
Sv: Mp3 till "vanlig" musik

Men Nero konverterar ju om filerna själv till .wav .. Det gör i ju för sig de flesta brännarprogram jag känner till..
 
Sv: Mp3 till "vanlig" musik

Japp Nero och de flesta brännar program konventera om till WAV (eller rättare sagt CDA) så det är det enklaste

Annars är det bra att köra ett program som konventera mp3 till WAV om man nu vill det.
 
Sv: Mp3 till "vanlig" musik

Laban skrev:
Nero gillar jag
Bara att välja att du vill skapa en musik CD och sedan dra mp3 låtarna till skivan och den konventera om den till CDA (Brukar inte vara några problem där)


Men min Nero vill inte omvandla musiken, den fungerar bara på Mp3 freestylen och inte i min vanliga stereo. Hur gör jag då?
 
Sv: Mp3 till "vanlig" musik

Väljer du Musik (Audio CD)??
Du ska inte välja Data (Data disc)
 
Sv: Mp3 till "vanlig" musik

Väldig skum Nero du har då men inte kryssar man för något (Vad för nero och version kör du)
 
Sv: Mp3 till "vanlig" musik

Så här ser rutan ut som jag menar att man "kryssar" i

Nero.jpg




Ingen anning om vilken version det är men den heter iaf Nero burning rom
 
Sv: Mp3 till "vanlig" musik

Hmm det stämmer du kören Wizard och det är helt ok
Men sen när du väljer låtarna, den "jobbar" inte extra då.
För den jobbar med konventeringen direkt efter du har dragit över låten till CD-skivan
 
Sv: Mp3 till "vanlig" musik

Förlåt att jag lånar tråden här nu men hur gör man om man vill göra tvärtom? Låtarna man laddat ner går ej att spela i mp3-spelaren?
Rättare sagt de går ej att synkronisera i media player som jag brukar använda...
 
Sv: Mp3 till "vanlig" musik

Kan vara så att låtarna är i WMA format eftersom dom har ett DRM skydd, om det går så finns det program som konventera om WMA till Mp3. kommer inte på någon just nu
 
Sv: Mp3 till "vanlig" musik

Okej, ja jag misstänker att det är nåt sånt...
MEN, ett sånt program är inte nåt de flesta har utan de måste man skaffa i så fall?
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig...
Svar
3
· Visningar
445
Senast: Liten
·
Hemmet Inför flytten digitaliserade jag hela min film- och TV samling för att slippa släpa med en massa DVDer som vi ändå inte har nån läsare...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 924
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
801

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp