MSM -farligt för människa & häst?

Snobben

Trådstartare
Någon som äter MSM själv eller ger sin häst? Någon effekt?
Såg i en tidning-Kommunal, att det skulle vara giftigt för organen???
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

Oj :eek: jag både äter själv och ger till hästen... inga direkta organfel har uppstått såvitt jag kan märka... Vad stod det mer exakt? Nu blir man ju lite misstänksam.. jäklar, det som lindrar min onda kropp så bra.. :(
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

Vad är MSM för något :confused:
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

jag har aldrig hört att det skulle vara farligt. Min hund har fått det i 4 år och hade inte levt i dag om han inte fått msm dagligen. msm är organiskt svavel.
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

Vet inte hur mkt sanning som ligger bakom, men enligt den artikeln skulle MSM svärta ner alla inre organ sakta:eek::(
Har ätit MSM själv & ger pållen(fast hans är blandat med annat med)
Gjort ett uppehåll & misstänker att det är lite därför mina knän nu är värre än innan....
Vet inte vad man ska tro...
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

Det var silver som påverkade organen så, frågan är om MSM och Silver är samma sak och om det är samma?:p
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

Tack för den sidan!

verkar inte som om MSM skulle vara skadligt då
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

Tack för svaret. Vad ska detta vara bra för? Det är nog för sent för mig för detta jag förstod nog inte det riktigt.
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

Det är ett ämne som sägs finnas i kroppen, organiskt svavel som sägs hjälpa mot värk och diverse problem! För både människa & djur.
Länken är ju till deras hemsida, så det är ju inte troligt att det skulle stå något där om ev biverkningar.
Jag hoppas att det är helt ofarligt, men man vill ju alltid veta!
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

MSM och Silver är helt olika saker. Det är Silver som diskuterats.

MSM är organiskt svavel, ett ämne vi har i kroppen, inga konstigheter alltså. Men pga konstgödning o.dyl. så får vi numera oftast i oss för lite.

Själv har jag ätit MSM i ett par år nu och det har fungerat suveränt. Har blivit av med såväl ischias som tennisarm och är mjukare i alla leder. Dessutom avsevärt mycket piggare.
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

Tillägg: jag såg härom dagen på Lantmännen att EMIN nu också har MSM. Så då blir det lättare att få tag på också. Det är exakt samma i burkarna för människor som hästar. Bara etiketten som förstås har olika doseringar.
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

köpte mitt MSM på tradera för fabrikspris :laugh:

Halva butikspriset
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

Jag tvivlar på att det skulle vara dåligt för oss på något sätt, läkemedel som används inom humanmedicin brukar vara noga testade. Min häst får det och är piggare och rörligare än någonsin (hon är 19), jag tänker fortsätta ge henne MSM iaf och funderar på att börja äta det själv med.
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

Fast vad jag har läst är MSM inget läkemedel. Saxat från MSMSE :
Eftersom MSM är ett kosttillskott och inte ett läkemedel får inga påståenden göras om dess verkningar på kroppen.


Lite off topic;
Vad ger man MSM för? Att det ska vara bra för cellföryngringen och "avfallshanteringen" i cellerna har jag förstått, men är det allt? En utrensande effekt? Blir man "beroende" av det, måste man ta det dagligen, alltid för att behålla effekten?
Funderar på om det kan hjälpa dels min häst med hans knakande hasleder, dels mig med min hemska rygg.
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

Kom fram till att det inte var just MSM:et som skulle vara farligt.
Äter det själv nu igen, vet inte om det har så stor effekt på mina problem med lederna, men vet att jag innan iaf tyckte immunförsvaret blev ngt bättre. MSM ska vara bra till ALLT från ledproblem till allergier-om man får tro tillverkaren..
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

Tja, då skadar det väl inte att prova hoppas jag.. Fungerar det inte så behöver jag inte fundera mer.
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

Jag gav msm till min häst för några år sen-det var direkt livsfarligt!:eek:
Jag fick sluta efter stallkamraternas påtryckningar!
Man höll på att kvävas av min stackars häst svavelhaltiga fisar! De var de värsta fisar jag någonsin varit med om! :d
 
Sv: MSM -farligt för människa & häst?

Jag gav msm till min häst för några år sen-det var direkt livsfarligt!:eek:
Jag fick sluta efter stallkamraternas påtryckningar!
Man höll på att kvävas av min stackars häst svavelhaltiga fisar! De var de värsta fisar jag någonsin varit med om! :d

Konstigt, det där har jag aldrig märkt något av och då har min häst ätit MSM i över ett år.
Funderar även på att börja med det själv och ge till katten (har allergiproblem).
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 582
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: mily
·
Foder & Strö Av vad jag kan läsa mig till ska man inte ge gräsklipp till hästar för att de kan få kolik, pga följande anledningar: 1) gräsklipp är...
2
Svar
20
· Visningar
2 645
Senast: Keb71
·
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 067
Senast: Kalkon87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp