Bukefalos 28 år!

Msn Virus Sprider Sig!

N

Ne0

Hejsan, tänkte bara varna alla bukare att msn virus är i farten igen.
går till så att det kommer ett meddelande där det står "Happy New year bro :p" och filen "Happy_new_year_pics2008" skickas till dig.
Ett stort tips är att inte ta emot filen, jag har hittils kommit fram till att det är någon slags mask, vet inte riktigt hur det sprider sig och vad det gör då jag inte har öppnat filen än. Eller ja, sprider sig gör det via dina msn kontakter helt själv.
Om någon kommer på hur man avinstallerar det kan ni ju posta det här :)

Stay safe out there :)
 
Sv: Msn Virus Sprider Sig!

Jag misstänkte detta igår, då jag fick ett mess från en kontakt.
Frågade denne va det var för bilder, fick inget svar, trots upprepade frågor.

Filen som skickas är en mapp, som dessutom är zippad.
 
Sv: Msn Virus Sprider Sig!

Jag fick ett sånt meddelande i förrgår, och dum som jag är så klickade jag ju på den :o. Typ en halv sekund efter att jag klickat kom jag på att det måste vara något sorts virus, det är ju lätt att vara efterklok... Panik fick jag, och körde igång mitt Norton Antivirus direkt och gjorde en sökning i datorn.

Finns det något mer man kan göra? Jag har typ massor med säkerhetsåtgärder (min far som fixar datorskyddet tror typ att jag har Pentagon-viktig info i datorn ;)) så rätt skyddad är jag nog. Och mig veterligen har inga på min msnlista fått något sådant utskick från mig.

Kan jag känna mig säker nu på att datorn inte är smittad med ngn skit :crazy:?
 
Sv: Msn Virus Sprider Sig!

Jag fick ett sånt meddelande i förrgår, och dum som jag är så klickade jag ju på den :o. Typ en halv sekund efter att jag klickat kom jag på att det måste vara något sorts virus, det är ju lätt att vara efterklok... Panik fick jag, och körde igång mitt Norton Antivirus direkt och gjorde en sökning i datorn.

Finns det något mer man kan göra? Jag har typ massor med säkerhetsåtgärder (min far som fixar datorskyddet tror typ att jag har Pentagon-viktig info i datorn ;)) så rätt skyddad är jag nog. Och mig veterligen har inga på min msnlista fått något sådant utskick från mig.

Kan jag känna mig säker nu på att datorn inte är smittad med ngn skit :crazy:?
Kör man med en vettigt inställd dator (dvs inte fler rättigheter än man absolut behöver) misslyckas i princip alla sådana "virus" (det är inte ett virus folks!), så om en scan med ett uppdaterat antivirusprogram inte hittar något är det lugnt.
 
Sv: Msn Virus Sprider Sig!

Niice :D! Jodå, virusprogrammet ska vara uppdaterat, så då slipper jag väl oroa mig för virus, maskar, trojaner och allt vad det nu heter :banana:
 
Sv: Msn Virus Sprider Sig!

Kom till mig med och dum som man är så trycker man. Har då också skickat vidare detta till mina andra på msn, och det fanns ju givetvis fler som var lika duktig som jag och tryckte på den. Så nu får jag inte bort den jävla skiten.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vill varna er alla för ett virus som sprids via msn just nu,det heter w32.Trats!Info.Kommer som en fil,kommer ej ihåg vad det stod...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Solsidan
·
IT & mobiler Har lyckats få ngt konstigt virus på MSN. Är det någon mer som har fått det? Det är en fil som sänds så fort man öppnar MSN och skickas...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: Sharpless
·
L
IT & mobiler Mitt första inlägg på "datorer", hoppas att jag kan få lite hjälp :confused: Fick några filer kallade pics05 av en kontakt på msn och...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: juliaandersson
·
IT & mobiler Fick nyss ett meddelande från min kusin på MSN. När jag öppnade konversationsfönstret så reagerade virusprogrammet på en gång och sedan...
2
Svar
20
· Visningar
1 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp