millus

Trådstartare
Jag hade ett msn installerat på min dator. Förra veckan uppdaterade jag det till det senaste msn 8,5. Nu kan vi inte logga in på våra konton. Kan jag avinstallera det och sedan installera det på nytt? Eller försvinner alla kontakter om jag avinstallerar det?
 
Sv: msn

Alla kontakter ligger kvar vid ominstallation, de ligger inte på din dator utan på MSN:s server.

Jag förmodar att du får ett felmeddelande när du försöker logga in, sök på det så hittar du troligtvis felet.

Kolla också andra trådar här i forumet om just MSN :idea:

Dessutom har MSN en ypperlig support på svenska :angel:
 
Sv: msn

Nu har jag hittat felet. Nån av mina ICKE datakunniga barn hade spärrat MSNmsgr.exe i brandväggen...Då är det inte konstigt att det inte funkar!!!
 
Sv: msn

Det är därför man ska se till att ha olika användare på datorn och se till att endast den som har administrativa rättigheter (helst förälder då ;)) kan ändra inställningar/installera program.

Jag är ensamanvändare på mina datorer men har ändå administratörskonto med inloggning aktivt. De gånger jag har besök som vill använda dator här får de snällt logga in som Gäst och har inga administrativa rättigheter.
 
Sv: msn

Hur gör jag för att bli ensam administratör på datorn? Du anar inte hur många timmar jag har ägnat mig åt att ställa allt tillrätta efter mina små o stora IT-tekniker!
 
Sv: msn

Läs i "hjälp och support" dels avsnittet anpassa datorn, dels de avsnitt som du hittar om du indexsöker på administratör. Kolla också på Microsofts svenska sidor, man hittar en hel del bra där. Sen har de en bra support om det kniper.

Det är alltid bäst att anpassa för sig själv och sitt hushåll. Det är ju olika beroende på hur mycket de olika användarna kan osv.

Lycka till!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag fick ett meddelande i torsdags av en av mina fb vänner. Idag fick jag som synes ett nytt. Jag tycker inte att språket stämmer...
Svar
7
· Visningar
716
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Hur lång tid tar det innan den post man skickat till FK är registrerad som mottagen hos FK? FK vill ha mitt samtycke till en grej och...
2
Svar
24
· Visningar
1 428
Senast: Krålus
·
Kläder & Bli fin Jag kan inte logga in på kontot och har nu begärt nytt lösenord många gånger. Redan för flera veckor sen gjordes det första försöket...
Svar
3
· Visningar
594
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp