MU/lönesamtal - missnöjd

Elektronen

Trådstartare
Kommer ha MU-samtal i veckan och har en del saker jag vill ta upp. Men tycker det är svårt att formulera mig bra och få fram det jag vill. Kan ha en tendens att släta över det jag egentligen tycker när jag pratar med chefen. Plus att jag bara jobbat på "riktigt" i ca 1,5 år så har inte haft så många MU-samtal.

Det har varit mycket organisatoriska förändringar på min avdelning under hösten bland cheferna plus annat på jobbet, jag (och andra) har upplevt det väldigt rörigt och att man knappt haft en chef. T.ex min gruppchef (som jag ska ha MU-samtal med) har varit deltidssjukskriven p.g.a utmattning och har tekniskt sett redan klivit av från sin chefsroll.

Jag känner att jag inte utvecklats på jobbet under hösten och känner mig lite förbisedd då en som jobbat lika länge som mig gått upp en befattning under hösten. Att gå upp en befattning innebär dels att man får lite andra svårare arbetsuppgifter plus att man gör ett lönekliv. Har pratat med mina chefer innan jul ( båda har nu på pappret avgått som chef) om att gå upp en befattning, båda har sagt att de tycker att jag ska gå upp en befattning och att vi ska prata om det på MU-samtalet.

Jag vet att andra konsultfirmor som jobbar med samma teknikområde oftast har lite annat upplägg att man får vara med och göra "alla" delar i projekt när man jobbat lika länge som jag. Medan där jag jobbar får man i princip bara göra handläggning, vilket jag inte tycker är så stimulerande längre.
Eftersom jag känt mig missnöjd har jag nappat när rekryterare hört av sig under hösten och har nu varit på en andra intervju på ett konkurrerande företag.
Såklart (vad är oddsen :o ) så såg jag avdelningschefen för min "systeravdelning" i väntrummet när jag var på min andra intervju hos konkurrenterna. Inte hundra på att han såg och kände igen mig (han vet vem jag är), så jag är lite förberedd på (och nervös för) att det kan komma en fråga om "har du varit och träffat xx?" på mitt MU-samtal...

Lite ostrukturerat inlägg kanske.
Men ja summan är väl att jag vill få fram på ett bra sätt att jag tycker att det varit rörigt på jobbet och att jag känner mig ostimulerad med de arbetsuppgifter jag har nu. Vill väl egentligen antyda att jag vet att man jobbar lite annorlunda på andra företag och att man får vara med i flera steg i ett projekt. Vilket inte är en hemlighet.

Sen finns det ju då en risk att chefen fått reda på att jag varit hos konkurrenterna...
Men känner ju att om de inte kan erbjuda mig en högre befattning så kommer jag verkligen börja se mig om efter andra alternativ. Vill egentligen inte hota med att byta jobb. Men så här kan jag inte fortsätta. Min uppfattning av tidigare MU samtal är att det inte direkt händer så mycket av det man pratat om i sin utvecklingsplan eller vad det kallas.
Är heller inte säker på att jag skulle vilja byta jobb men min inställning är att ingen förändring bara händer av sig själv.

Någon som känner igen sig eller har råd/synpunkter hur man bör agera och lägga fram missnöje på ett bra vis?
 
Tycker inte att du ska vara så nervös över att du blivit sedd i en konkurrents väntrum, vem vet vad den personen gjorde där själv? ;) Är nog inget hen vill sprida heller om hen nu varit där i samma syfte..? Kommer frågan upp är det väl bara att du säger vad du skrivit här i tråden, att du upplever att du inte utvecklas och att om det inte blir nån ändring där så är du såklart öppen för andra arbetsgivare där utveckling kan ske?

Tycker faktiskt att detta ska bli huvudfrågan för ditt samtal, att du upplever att du inte utvecklas. Jag hade frågat av AG haft för plan för mig samt hur de ser på saken. Jag hade även framhållit min syn på hur jag tycker jag sköter mitt jobb samt att jag nu känner mig redo för att komma upp mig i organisationen. Sen är det upp till chefen att respondera på det. Om jag fortfarande känner att det blir noll respons och utveckling hade jag 1 funderat kring om det kan vara så att jag behöver förbättra mig för att ni dit jag vill 2 hållit utkik efter nytt jobb.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 525
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 607
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 152
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 728
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad äter ni för sill i påsk`?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp