Muck boot - scam?

Lickety

Trådstartare
Jag tänkte köpa Muck boots, för barn då fötterna drar den storleken. När jag googlar kommer det upp en rad med snarlika sidor som har loggan för företaget på sidan. Adresserna är inte alltid samma som google säger att de är, ganska små skillnader men ändå - exempel www.muckbootsverige.com på google gör att man hamnar på www.muckbootsveriges.com. Länkarna till facebook, insta osv är döda. Enstaka snarlik sida vill datorn inte ens gå in på, utan varnar för nätfiske. "Om oss" är nog copy paste från något annat företag ser det ut som. Alla sidor ser alltså knäppa ut på ett eller annat sätt. Är detta scam eller bara mycket oskickligt översatta sidor?
Återförsäljarsidorna jag hittar verkar inte ha barnstorlekar?

Var köper man Muck boots för barn?
 
Jag vet att det varit liknande scams med falska muckboot-sidor i Sverige. Jag har köpt mina egna på Outnorth och sambon på Widforss dock, de brukar ha skapliga reor då och då.
 
Jag tänkte köpa Muck boots, för barn då fötterna drar den storleken. När jag googlar kommer det upp en rad med snarlika sidor som har loggan för företaget på sidan. Adresserna är inte alltid samma som google säger att de är, ganska små skillnader men ändå - exempel www.muckbootsverige.com på google gör att man hamnar på www.muckbootsveriges.com. Länkarna till facebook, insta osv är döda. Enstaka snarlik sida vill datorn inte ens gå in på, utan varnar för nätfiske. "Om oss" är nog copy paste från något annat företag ser det ut som. Alla sidor ser alltså knäppa ut på ett eller annat sätt. Är detta scam eller bara mycket oskickligt översatta sidor?
Återförsäljarsidorna jag hittar verkar inte ha barnstorlekar?

Var köper man Muck boots för barn?
Det kan vara värt att kontakta någon av återförsäljarna och fråga om de kan ta hem i din storlek. :)
 
Jag vet att det varit liknande scams med falska muckboot-sidor i Sverige. Jag har köpt mina egna på Outnorth och sambon på Widforss dock, de brukar ha skapliga reor då och då.
Aha, så det är scam alltså. Såg mysko ut, tack för info :up:
 
Tack för tipset, men har sedan 4-5 år ett par muckboots som använts till mockning mycket ofta. De verkar helt odödliga, så jag vill ha ett par till i lite högre modell.
Jag köpte mina muckboots hos Footway. De var verkligen inte odödliga och höll knappt ett år innan de började läcka... :( De skönaste gummistövlar jag någonsin gått i, men för det priset måste de hålla längre. Annars kan jag likaväl köpa gummistövlar för 500 kr eller mindre...
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag köpte mina muckboots hos Footway. De var verkligen inte odödliga och höll knappt ett år innan de började läcka... :( De skönaste gummistövlar jag någonsin gått i, men för det priset måste de hålla längre. Annars kan jag likaväl köpa gummistövlar för 500 kr eller mindre...
När köpte du dem? Man vet ju inte om kvalitén är lika bra ifall de ändrar något i tillverkningen...
 
Jag köpte mina muckboots hos Footway. De var verkligen inte odödliga och höll knappt ett år innan de började läcka... :( De skönaste gummistövlar jag någonsin gått i, men för det priset måste de hålla längre. Annars kan jag likaväl köpa gummistövlar för 500 kr eller mindre...
Jag har tyvärr samma erfarenhet, av flera par. Köpte de senaste typ... 2013.
 
Jag köpte mina på Footway, sambon köpte sina från Amazon.
Våra är tre år och flitigt använda. De är fortfarande som nya 🤩
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 905
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp