Muckboot eller Blundstone?

emma-vsm

Trådstartare
Jag har alltid haft Blundstone eller liknande som stallskor, men i höstas köpte jag istället Grubs (som jag förstått från början var samma tillverkare som Muckboot). Dom är fantastiskt sköna, ganska varma och (ska vara) bra mot slask och regn. Men, på några månader har jag fått reklamera två par, eftersom dom spricker och läcker in. Är det lika kass kvalitet på Muckboot? Finns det andra alternativ jag bör kolla på? Vill ha skor som är enkla att dra på, som kan användas en stor del av året och som klarar mockning, ridning och promenader. Och som håller!
 
Jag har alltid haft Blundstone eller liknande som stallskor, men i höstas köpte jag istället Grubs (som jag förstått från början var samma tillverkare som Muckboot). Dom är fantastiskt sköna, ganska varma och (ska vara) bra mot slask och regn. Men, på några månader har jag fått reklamera två par, eftersom dom spricker och läcker in. Är det lika kass kvalitet på Muckboot? Finns det andra alternativ jag bör kolla på? Vill ha skor som är enkla att dra på, som kan användas en stor del av året och som klarar mockning, ridning och promenader. Och som håller!

Mina mucks har hängt med i stall och skog åtminstone ett par säsonger från höst till vår utan bekymmer. (peppar peppar)
 
Jag har ett par fodrade jodphurs från hansbo (inköpta granngården) som jag haft i säkert 6 år vinter höst och vår och de har både hållit tätt och är hela fortfarande. Skaffade dock ett extrapar från hööks (crw) på rean förra året, och de har hållit förvånansvärt hög kvalitet - nu 1 säsong utan anmärkning. Och då har ändå unghästar trampat på dem flertal gånger och matte som är lite klumpig trampat fel mm . Så jag rekommenderar båda märkena även om de ligger någon hundring lägre i pris än de märken du nämner :)
 
Jag har ett par fodrade jodphurs från hansbo (inköpta granngården) som jag haft i säkert 6 år vinter höst och vår och de har både hållit tätt och är hela fortfarande. Skaffade dock ett extrapar från hööks (crw) på rean förra året, och de har hållit förvånansvärt hög kvalitet - nu 1 säsong utan anmärkning. Och då har ändå unghästar trampat på dem flertal gånger och matte som är lite klumpig trampat fel mm . Så jag rekommenderar båda märkena även om de ligger någon hundring lägre i pris än de märken du nämner :)
Jättebra tips, ska kolla upp dom också!
 
Jag har också muck boot artic adventure och har haft mina i fem år nu. De ser fortfarande som nya ut så de lär hålla minst lika många år till om jag får gissa. Använder dem varje dag från oktober/november till april/maj.

Jag är däremot inte lika nöjd som hen ovan som tipsade om CRWs jodphurs. Mina höll bara en säsong då de nöttes sönder invändigt och gav skavsår. Men det kan ju vara ett måndagsexemplar eller att de har förbättrat den senaste modellen.
 
Jag har Arctic weekend som har kortare skaft. Tre år gamla, inte använda dagligen men ofta. Rider i dem en gång i veckan höst och vår och har dem vid hundpromenader i regn eller träning i blött gräs. Har ibland stått i veckor med nedvikta skaft om så jag lätt kan kliva i dem om jag bara ska ut i trädgården med hunden. Ett litet veck har det blivit men i övrigt oskadda.
Har också en storlek större än jag brukar. Jag som har en tendens att få skavsår på hälen eller lilltån av många skor och stövlar är mycket nöjd med dessa.
 
Senast ändrad:
Jag är inne på mitt andra par muckboots. Mitt första par höll i 9 år! MEN den modellen jag har är klacken väldigt liten så jag vågar inte rida i dem med risk för att fastna i stigbygel ifall jag trillar av. Finns dock muckboots med bättre klack😊
 
Jag har Sulmans neoprenstövlar. Jättesköna att både gå och rida i och fungerar bra mellan -10 och +10. Dessutom är det bara att tvätta i dem tvättmaskinen så blir de som nya.
 
Hänger på tråden då jag också ska köpa nya stallskor.
Är Blundstone lika bra kvalitet som innan? Jag har haft mina i väldigt många år och är så nöjd att jag tänkte fortsätta med dem såvida inte kvaliteten har försämrats.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 543
Senast: Hedinn
·
Utrustning Efter att ha avverkat 2 st par av jacksons jodpuhurssko med stålhätta på vad jag tycker störkort tid undrar jag. FINNS det...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 784
Senast: Undret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp