Muckboots, töjer de sig?

IdaBN

Trådstartare
Jag kan inte bestämma mig vilken storlek jag ska välja.. har både 38 och 39/40 här hemma nu. 39/40 känns rätt stora och klumpiga men 38 på gränsen till för tajta men blir nog perfekta om de töjer sig lite..Så ni som har Muck boots, tycker ni de blir större med tiden?
 
Mina har inte töjt sig, är stövlar med halvhögt skaft, ofodrade. Tre år gamla, hyfsat välanvända.
Har även nyligen köpt vinterfodrade kortskaftade. Kan tänka mig att fodret i dessanöts lite efter något år och att de då kanske blir lite större.
 
Tycker inte mina ändrat storlek.
De är ju formgjutna, kanske att det lilla fodret plattar till sej med tiden eventuellt.
 
Jag har haft mina höga vinterfodrade Muck boots i fem år nu och det har inte töjt sig något. Jag har tjocka vader så jag fick gå upp en storlek pga det. Men jag upplever dem ändå inte klumpiga att röra sig i. Jag går promenader på 6-7 km i dem utan problem. Att de är lite stora i foten gör inget, de sitter ändå bra och det extra utrymmet gör att de håller värmen bra. Var ute i kväll i -25 utan att ha några andra sockar än vanliga tunna bomullsstrumpor i och jag frös inte om fötterna. Enda nackdelen jag upplever med dem är att de är rätt halkiga. Annars perfekta vinterstövlar.
 
Jag funderar åxå på muckboots men vet inte vilken storlek jag ska ta. Jag har normalt sett stl 40. Det stod att dom är små i storlek och man skulle ta en storlek större. Jag vill ha plats med tjocka sockar och en sula. Är dom små? Har sett på recensioner att det verkar vara normal storlek. Funderar på artic weekend.
 
Jag funderar åxå på muckboots men vet inte vilken storlek jag ska ta. Jag har normalt sett stl 40. Det stod att dom är små i storlek och man skulle ta en storlek större. Jag vill ha plats med tjocka sockar och en sula. Är dom små? Har sett på recensioner att det verkar vara normal storlek. Funderar på artic weekend.
Har storlek 39 i vanliga fall på andra skor men har faktiskt storlek 40 i mina muckboots skulle inte kunna ha mindre.
 
Har storlek 39 i vanliga fall på andra skor men har faktiskt storlek 40 i mina muckboots skulle inte kunna ha mindre.
Mina Muckboots har 39/40 som kombistorlek. Tycker de passar mig jättebra. Jag har normalt 39 men i 39/40 varianten så får jag plats med en lite tjockare strumpa.
 
Jag funderar åxå på muckboots men vet inte vilken storlek jag ska ta. Jag har normalt sett stl 40. Det stod att dom är små i storlek och man skulle ta en storlek större. Jag vill ha plats med tjocka sockar och en sula. Är dom små? Har sett på recensioner att det verkar vara normal storlek. Funderar på artic weekend.
Mina är små i storleken. Har en storlek större än vanligt men hade velat ha en storlek större till.
 
Jag funderar åxå på muckboots men vet inte vilken storlek jag ska ta. Jag har normalt sett stl 40. Det stod att dom är små i storlek och man skulle ta en storlek större. Jag vill ha plats med tjocka sockar och en sula. Är dom små? Har sett på recensioner att det verkar vara normal storlek. Funderar på artic weekend.
Jag har 39 i skor, men 39/40 i arctic weekend. Kan för övrigt verkligen rekommendera dem, har använt dem varje dag i ett år och de är fortfarande jättesköna. Okej, jag hade dem inte när det var över 25 grader varmt, men annars!
 
Jag funderar åxå på muckboots men vet inte vilken storlek jag ska ta. Jag har normalt sett stl 40. Det stod att dom är små i storlek och man skulle ta en storlek större. Jag vill ha plats med tjocka sockar och en sula. Är dom små? Har sett på recensioner att det verkar vara normal storlek. Funderar på artic weekend.
Beror nog på vilken modell det är. Jag har haft flera par av den modellen som är lång och går att rida i och dom är normala i strl tycker jag. Har samma strl som i andra skor och får ändå plats med tex dubbla strumpor.
 
Beror nog på vilken modell det är. Jag har haft flera par av den modellen som är lång och går att rida i och dom är normala i strl tycker jag. Har samma strl som i andra skor och får ändå plats med tex dubbla strumpor.
Jag tänkte mej den korta modellen till stallarbete. Är väldigt frusen så det är jätteviktigt att jag får plats med tjocka sockar utan att det blir för tight
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 402
Senast: Nixehen
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 868
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 893
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp