Müsli eller pellets? Mash? Och lite onödiga ingredientser?

Har du någon källa forskningsmässigt på att just fång skulle vara kopplat till överskott på järn ? Vore intressant och ffa betydligt mer relevant än googlingar på diverse som google erbjuder :)

Lite nyfiken utöver det på vilka metaboliska sjukdomar , leverproblem etc som är fastställt relaterade till överskott på järn ?
Återkommer. Migränen kallar :down:
 
Har du någon källa forskningsmässigt på att just fång skulle vara kopplat till överskott på järn ? Vore intressant och ffa betydligt mer relevant än googlingar på diverse som google erbjuder :)

Lite nyfiken utöver det på vilka metaboliska sjukdomar , leverproblem etc som är fastställt relaterade till överskott på järn ?
https://www.researchgate.net/public...erritin_as_a_Measure_of_Stored_Iron_in_Horses

Övrigt har jag tyvärr bara som pdf och jag kan inte lägga in dem här. Vill du så kan du skicka pm med din mailadress så vidarebefordrar jag dem gärna.

Ett tips är att googla på "ironoverload dr kellon". Då hittar du relevant information.
 
så jag får inte styrka det med en vet uttlåtande?

Du får göra precis vad du vill . Jag fattade inte kommentaren eftersom ingen i tråden öht argumenterat något i närheten av att mash skulle vara nödvändigt utan snarare tvärtom.
Det känns fö inte särskilt relevant att en veterinär i sak säger samma sak som alla vanliga också vet . Sällan veterinärer är foderexperter heller för den delen.
Men visst - då förstår jag vad du tänkte !
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp