rakt tränsbett ju.. varför ska dom nhitta på så konstiga namn? tror iaf att det är ett sådant ja har, men ska köpa ett med större bettringar...
 
Vad är perfekt? Bettet eller storleken?
Själv har man en C-ponny (New Forest) som behöver 13.5... :crazy:
 
Svenskarna har haft lite svårt att hitta något bra namn på bett med fasta ringar. Muffbett är i alla fall något bättre än eggbett (som är svengelska för det engelska "eggbutt", alltså ägg-ände)
 
Allt, enligt min häst! :D

Men bettet finns nog i större storlekar också, fast inte just i den butiken. :)
 
jag har för mig att jag har det där i 12.5.
låter väldigt stort med 13,5 till en c-ponny?
det är en nordsvensk jag har :angel:
 
Jag har ett som när jag köpte det var märkt som 13,5 men är i själva verket 14,5. Det tänker jag dock försöka bli av med då jag insett att min häst behöver 12,5... :smirk:

Köpte mitt på Eko och de har alla möjliga storlekar.
 
13,5? är inte d lite stort? :eek:
tänk på att bettet inte ska sticka ut något :)
jag har 10,5 till min stora häst.
min kompis har en kraftid d-ponny (new Forest /halvblod) som hon har 11,5 till)
å min andra kompis har en stor häst (halvblod) osm hon har 12,5 till :)
så kolla upp bett strl .. tycker det verkar nååågot stort på en c-ponny.. men men.. d KAN ju stämma
 
vårt russ har 12.5 :o.
men han har ett kraftigt huvud oxå ;).
han kan ha 11,5 men det är precis på gränsen till att det klämmer och nyper, han trivs inte med de 11.5 vi provat.
storlek 12 skulle passa perfekt :smirk:
 
Hittade iaf en lapp som suttit på något bett, och där stod det just "13,5"
Hon HAR ett megahuvud, så det är inte omöjligt. :smirk: ;)
 
Kunde inte undgå att lägga märke till bettet på deras hemsida med den här benämningen:

"Happy Mouth "gå på tygel" bett rakt eller delat 12,5 till14,5cm ( rakt finns även i 11,5cm )"

Skratta eller gråta :smirk:
 
Fanns med på lilla hästens bettlista. Bland happy mouthbetten, långt ner.. :smirk: :crazy:
 
Okej! :)
Trodde du menade på sidan som jag länkade från :p

(Kommentar till bettet: "Åh herregud..." :crazy: :p)
 

Liknande trådar

Fritid Följde med huset och har använts för att förvara ved i av både mig och förre ägaren. Har hela tiden tänkt att det är ett gammalt...
Svar
1
· Visningar
1 320
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Finns det något sätt att koppla ihop min Samsung s7 med min gamla bilstereo? Radion ser ut så här, och det följde med en kabel när vi...
2
Svar
26
· Visningar
2 617
Utrustning Jag har länge velat ha en ordentlig tömkörningsgjord att tömköra med :), verkar dock som att det antingen är platt neopren gjord eller t...
2
Svar
23
· Visningar
4 317
Senast: Speedway
·
Övr. Hund Min sambo och jag ska skaffa hund! :D Det blir en vuxen hund. Förstagångshund för oss båda. Håller på och läser som en tok på internet...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 772
Senast: kolfinnur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp