multivitamin, "pulverform"

H

havet

multivitamin, \"pulverform\"

Jag letar efter multivitamin, ej flytande form, då mitt gamla märke utgått. Ryktades om något som heter "protecta"? Någon som har tips?
 
Re: multivitamin, \"pulverform\"

har du forökt söka på häst sidor på internett?
tror odal har det også ( granngården)
 
Re: multivitamin, \"pulverform\"

Protect gör ADE-vitamin i pulverform. Köps i hink (1 kg) och kostar inte mycket. Finns på granngården.

En annan fick ju köpa dyrt flytande till fölis trots att jag har en hel hink pulver hemma *mutter*
 
Re: multivitamin, \"pulverform\"

Japp, har sökt på nätet. Men jag har inget märke att söka på, så det går inte så bra. Jag får väl fundera vidare. Odal har det inte här i trakten tyvärr, men har haft. Ingen av de andra foder affärerna heller.
 
Re: multivitamin, \"pulverform\"

Om det inte nyss utgått ur sortimentet borde Odal kunna ta hem eftersom det iaf för två veckor sedan fanns här, och allt som en Odalaffär har kan alla andra ta hem om det inte utgått ur sortimentet.

Varför vill du inte ge flytande?
 
Re: multivitamin, \"pulverform\"

Tack för riktigt namn på vitaminen till att börja med. Jo, jag vill inte ge flytande vitamin eftersom de inte tål minusgrader och då jag just nu inte kan ta hand om min häst själv känns det lättast att ha pulvervitamin så vet jag att de håller sig i vinter. När en massa andra människor grejjar med hästen vet ni hur det är, "man gör jobbet bäst själv" typ. Då vet jag att jag inte lämnar dem ute i stallet för att frysa under ridturen etc. Inget ont om medhjälpare, förstå mig rätt. Dessutom var de billigast per innehåll jämfört med flera andra märken av flytande som finns. Men som sagt tillverkas inte längre. TYVÄRR!
 
Re: multivitamin, \"pulverform\"

Kolla efter Protect ADE-då. och OM det finns på Odal, hör så de tänker fortsätta med det. De har börjat plocka ur andra Protectprodukter ur sortimentet tydligen. Bakteriebalansen tydligen *mooooord!*

Jag anv pulver av samma anledning som dig förresten ;) Iofs har jag stallet hemma så jag kan lätt ha vitaminerna inne i huset och bara pytsa i och ta in dem igen.

Fast de flytande KLARAR minusgrader. De har inte fryst vid fem minus i alla fall ;P
 
Re: multivitamin, \"pulverform\"

Bakteriebalansen mord? Ja, DET behöver pållen inte heller...... Får kolla lite mer. Problemet med flytande som fryser är inte just att de fryser i sig utan att vitaminerna förstörs. Då är det ju liksom ingen vits att ge dem, kasta pengarna i sjön! Dessutom har jag problem att klämma ur vitamin till mätbägaren när det blir kallare, slutar med att jag skruvar av och pytsar i i stället. Kletigt blir det. Slut gnällt, jag får leta vidare!
 

Liknande trådar

Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
552
Senast: Silje
·
Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
565
Senast: tanten
·
Ekonomi & Juridik Hej, Dottern vill skapa sitt eget märke och prova sätta det på ridbyxor. Vi vet inte ens var man börjar… fick tips om Alibaba men...
Svar
4
· Visningar
1 123
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp