Mumsiga ostar!

Passion

Trådstartare
Jag är ganska feg när det kommer till att smaka nya saker men igår var jag lite modig! Jag älskar ost och köpte en jag aldrig smakat förr, Taleggio Dop. Först tyckte jag den luktade horribelt men på en bit surdegsknäcke var det hur gott som helst!
Nu tänkte jag lyxa till det med en ny sort varje löning.

Vilka är era favoriter och hur äter ni dom?
 
Sv: Mumsiga ostar!

Just Taleggio är en favorit! Speciellt till ett vitt dessertvin som jag för tillfället inte minns namnet på...
 
Sv: Mumsiga ostar!

Älskar ostar från Skärvångens mejeri. Randie med get och ko i olika lager är en favorit. Och Linus och flyttosten och caprinen... :d:d:d
 
Sv: Mumsiga ostar!

Oh, Gamle Ole har jag länge fundera på. Man kanske skulle våga sig på den någon gång?
 
Sv: Mumsiga ostar!

Jag dricker inte alkohol men tack ändå :)

Och tack bitta för ditt tips, ska kolla upp deras ostar! Den randiga lät ju mycket intressant!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
957
Senast: Fetaost
·
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 366
Senast: niardasp
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 234
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp