Munkpeppar på hund????

martha

Trådstartare
Är det nån som vet eller har provat själv??
Anledningen till frågan är en bekant tillmig som har såna problem med sin hund....han är 1,5 år och är ruskigt aggressiv...mest mot andra hanar men även ibland mot tikar...han ger sig INTE vid en konfrontation..trots äldre hanhund och slagsmål...och tyvärr har han vunnit slagen också :crazy:

Jag hade hunden under en period (ägarna hade fått ett prematurt barn och var tvugna att lägga ner tid på barnet mer....sjukhuset 6 mil härifrån) min egen hane som aldrig vill slåss...rök i hop ändå med denna då han tappade tålamodet tillslut.....
Nu orkar dom inte mer...hemma och med barnet är han en kanonhund, jättetrevlig o snäll...men så fort dom kommer ut eller i bilen blir han helt galen....dom frågade om jag skulle kunna ta hand om honom , men det kan jag inte pga min egen hane....det blir bara synd om honom....men jag förslog en kemiskt kastration till att börja med...funkar detta är det ju lugnt....men om det INTE gör det??? kanske man kunde prova att lägga på munkpeppar....på en del hästar funkar det ju......
 
Jag tycker bättre om riktigt kastration, det är så himla onödigt med alla hormoner ju.

Och blir det inte bättre av en riktigt kastration, så är det ändå aldrig dåligt att göra det. Dessutom brukar ju majoriteten lugna ner sig LITE i alla fall :p
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Då ni varit så hjälpsamma tidigare så provar jag att göra ett till inlägg. Min hund är nu 1 år och 1 månad gammal. Han är en kul...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 858
Senast: Johdan96
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 083
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Jag har 2 hundar, hovawart, en tik på 5 år o en hane på 8 år. Nu har vi fått in en kattunge i huset o behöver tips för hur vi vänjer...
Svar
6
· Visningar
720
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 962
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hönstråden II
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp