Bukefalos 28 år!

Munkpeppar - Stroppy gelding ???

HannaZ

Trådstartare
Min vallack kan få för sig att bestiga, har aldrig sett honom "pricka" men det är tillräckligt illa ändå.

Jag undrar om man kan ge munkpeppar till vallacker eller om det bara funkar på ston?
Var köper man munkpeppar?


Sen undrar jag över stroppy gelding. Nån som provat? resultat?
Såg i en tråd att det funnits på hippoK9 men jag kan inte hitta det där. Nån som vet nån annan försäljare?


//Hanna
 
Sv: Munkpeppar - Stroppy gelding ???

Ja, valacker kan äta det med. Hippok9 marknadsför väl enbart Hilton produkter. Det du skrev är väl från Dodson&Horrell ?? Nåja, Hippok9 har ju tex: Regulate.
 
Sv: Munkpeppar - Stroppy gelding ???

Tack!

Någon som vet hur mycket man ska ge av de olika preparaten?

/Hanna
 
Senast ändrad:
Sv: Munkpeppar - Stroppy gelding ???

Dosering står på påsen...eller hinken om du ska köpa örtblandningen Regulate.
 
Sv: Munkpeppar - Stroppy gelding ???

Har du erfarenhet av REGULATE?

Är det något som är generellt bättre/funkar oftare än annat eller är det helt individuellt?
 
Sv: Munkpeppar - Stroppy gelding ???

På min gammel häst funkade Regulate bra och fick den effekt jag var ute efter. Men det fungerar ju inte på alla hästar. Fungerar inte en sak, så får man leta efter andra sätt. Det är helt individuellt. Du får prova för att se om det fungerar just till din häst.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 523
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 216
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 688
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 396
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp