Munkpeppar

Kaching

Trådstartare
Jag har vissa månader grav PMDS, upp till 10 dagar av att vara supertrött, tokdeprimerad och allmänt irriterad på allt, med lite huvudvärk som bonus. Tidigare testat p-piller och medicinering (Escitalopram), men får biverkningar jag inte vill leva med (typ inte kunna sova, alls). Har hormonspiral (Mirena) i dagsläget. Allmänt hormonell person.

När jag var gravid mådde jag överlag TOPPEN, och jag funderar på om de högre progesteronnivåerna kan ha varit anledningen. Munkpeppar har jag läst kan höja progesteronnivåerna i kroppen.

Någon som testat och vill dela med sig av sina erfarenheter?
 
Jag funkade inte alls på hormonspiral, den rök efter 3 månader efter att ha googlat självmord i över en månad.. Vid ett "klart tillfälle" kom "vad har jag gjort annorlunda sen några månader tillbaka" landade i att jag satt in just hormonspiralen.
Enligt sjukvården var det ju självklart INTE sprialens fel. Men efter att ha tagit ut den slutade jag googla självmord.. Men vi är ju alla olika
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
19 241
Senast: corzette
·
Övr. Barn Hjälp mig! Jag blir tokig snart.. Jag började min preventivmedelskarriär med p-piller, som fungerade bra. Men eftersom jag har en...
Svar
16
· Visningar
1 733
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp