Bukefalos 25 år!

Munkpeppar

S

senap

Är det någon här som har erfarenhet av att ge munkpeppar till sto? Har ett riktigt STO. Inte så att hon har jobbiga brunster eller så, men visar en istadighet emellanåt när det inte passar damen.
Funderar på att ge munkpeppar, för att "jämna vägen" en aning. Är det någon som provat munkpeppar och vet om det funkar.

T

tuddeomudde

Vi ger stona munkpepper när de brunstar så de blir "vidriga" (skvätter, skriker osv.), men vi har oxå ett "STO" så att säga, och den biten blir varken bättre eller sämre av att hon får munkpeppar

Iså fall kanske Hilton Regulate funkar bättre, innehåller visserligen även den munkpeppar men även hormonstbiliserande örter.

Liknande trådar

Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
740
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
1 418
Övr.Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 706
Hästvård Hej gott folk Har ett sto som är på väg att ge mig både blödande magsår och hjärnblödning. Hon är varmblod 5 år, aktiv i trav Kort...
2
Svar
21
· Visningar
1 858

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp i trots/slyngelåldern
  • Kattbilder #6

Hästrelaterat

• Sår som aldrig läker