Munsår (herpes) - Ont i ansiktet?

Jag har inte fått smärta nån annanstans i ansiktet när jag har munherpes och nu mer får jag det rätt sällan. I yngre år hade jag mycket och ofta.
Har testat plåster, funkade inte alls! Bara lossnade och läkningen tog över två veckor.
För mig funkar zoviduo bäst! Läker på mindre än en vecka! 😊 👍
Avskyr verkligen att få munsår!
 
Jag har inte fått smärta nån annanstans i ansiktet när jag har munherpes och nu mer får jag det rätt sällan. I yngre år hade jag mycket och ofta.
Har testat plåster, funkade inte alls! Bara lossnade och läkningen tog över två veckor.
För mig funkar zoviduo bäst! Läker på mindre än en vecka! 😊 👍
Avskyr verkligen att få munsår!
Ja det är riktigt trist! Speciellt sista fasen när det torkar, spricker och blöder hela tiden. Känns aldrig som att det går över..tack för tips!
 
Känner mig lite blåst nu..eventuellt iaf!

Munsåret läker sakta men ömheten i ansiktet består. Har nu märkt att jag är lite öm och svullen vid den bråkigaste visdomstanden jag har. (Lång historia, kirurgen bangade ur i sista sekund innan operation att den sitter för knöligt till och nerv som löper igenom (?) Tanden, därför blev den kvar. Är inte direkt tandvärk men lite mer irriterat än vanligt. Kan detta vara orsaken?? :down: Det konstiga är ju isf att jag liksom är öm på skinnet på kinden framför allt, inte så mkt inuti munnen. Sitter med en tuss med corsodyl i truten nu iaf..:meh:
 
Känner mig lite blåst nu..eventuellt iaf!

Munsåret läker sakta men ömheten i ansiktet består. Har nu märkt att jag är lite öm och svullen vid den bråkigaste visdomstanden jag har. (Lång historia, kirurgen bangade ur i sista sekund innan operation att den sitter för knöligt till och nerv som löper igenom (?) Tanden, därför blev den kvar. Är inte direkt tandvärk men lite mer irriterat än vanligt. Kan detta vara orsaken?? :down: Det konstiga är ju isf att jag liksom är öm på skinnet på kinden framför allt, inte så mkt inuti munnen. Sitter med en tuss med corsodyl i truten nu iaf..:meh:
Kan mycket väl vara tanden som ställer till det. Visdomständer har en förmåga att göra väldigt ont. Kolla upp det!
 
Kan mycket väl vara tanden som ställer till det. Visdomständer har en förmåga att göra väldigt ont. Kolla upp det!
Nu har jag svängt igen och tror nog inte det längre.. Nu bränner det mer på huden, typ som rejäl solbränna. Ringt till 1177 och hon trodde på nervpåverkan av herpes, kan ta 2 veckor innan det avtar. Att tanden spökar beror nog på att immunförsvaret blir stört typ. Sist den gav sig till känna var när jag hade influensa med 40 graders feber för 3 år sen, lär väl inte vara en slump.. blivit lite orolig för bältros också.. O_o:nailbiting: men försöker ha tålamod och lita på vad sköterskan sa i telefon, får avvakta..:down:
 
När jag varit sjuk och det sätter sig på bihålorna så tror jag alltid att det är visdomständerna som bråkar. Så pass ofta hände det att jag drog ut den ena. Jag tänker att det kan vara lågt immunförsvar pga ngn sorts infektion som gett munsåret. Antingen bihålor eller tanden...
 
När jag varit sjuk och det sätter sig på bihålorna så tror jag alltid att det är visdomständerna som bråkar. Så pass ofta hände det att jag drog ut den ena. Jag tänker att det kan vara lågt immunförsvar pga ngn sorts infektion som gett munsåret. Antingen bihålor eller tanden...
Precis så, känns som att allt hänger ihop men vet inte vad som är hönan och ägget..men mår ju jättebra i övrigt, ingen feber osv. Glad för det iofs!
 
Jag får ofta ont i både hud och tandkött under/efter ett utbrott. Det brukar ta en vecka eller två efter att själva såret är läkt, sen klingar det av.
 
Jag får ofta ont i både hud och tandkött under/efter ett utbrott. Det brukar ta en vecka eller två efter att själva såret är läkt, sen klingar det av.
Känns skönt att höra att fler upplevt detta! Nu är kinden bra men fortfarande öm vid tandkött och nedanför mungipan på den sidan. Var hos tandläkaren igår och hon bekräftade också att herpes kan hänga kvar i nerven ett tag. Visdomstanden har lugnat ner sig lite men hon var nu väldigt tydlig med att den ska bort.. :cry: hon har kontaktat en annan kirurg nu...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har någon slags teori om varför jag plötsligt börjat få en massa munsår igen, orsakat av herpes simplex typ 1...
2
Svar
22
· Visningar
1 872
Senast: Mineur
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 793
Senast: Åsa A
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 599
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 424
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp