Munskydd

Kan du tänka dig att bära munskydd?

  • Ja

  • Nej

  • Vet ej


Resultat syns endast efter röstning.

karamelldrottningen

Trådstartare
Kan du tänka dig att bära munskydd? Ja eller nej.

Förtydligande: Frågan är ställd med avseende av Coronan.
 
Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Sel
Om det ens ska vara möjligt krävs det att alla bär, annars gör det ingen nytta och likaså måste alla ytor va sanerade så det inte finns risk att det smittar från att man tagit på något och sen kanske kliat sig i ansiktet eller något.

Vet det diskuterades en hel del där det var personer som ansåg att om de som har covid-19 bärt munskydd hade ingen annan blivit smittad. Hurvida det är sant eller inte vet jag inte.
 
Jobbar jag i dammig miljö så använder jag munskydd.

Men corona - nix pix. Jag tror att det kommer att bli fuktigt och samla virus plus att jag absolut inte skulle klara av att inte pilla på den. Munskydd kliar.
I lokaltidningen säger en chef på omsorgen att egna munskydd på jobbet är förbjudna och kan vara livsfarliga. De ska använda de som jobbet tillhandahåller.
 
Hade inte haft problem med att använda själva munskyddet. Men beror på vilken typ jag kan köpa och har också en del tankar runt det.

Vill inte att det ska;
-Ge falsk trygghet, som kan leda till att folk slutar tvätta händer och glömmer bort även andra mer effektiva förebyggande åtgärder
-Bidra till ökad oro, stress mm av att se andra gå omkring med munskydd
-Används fel så att det ist kan öka smittspridningen
-Dom munskydd som fungerar inte är tillgängliga för allmänheten så att en nytteslös produkt används

Kan pga att jag själv har pollenallergi tänka mig använda munskydd under pollensäsongen, då om jag själv är smittad i den perioden kanske missar att jag är sjuk i ett tidigt skede, det pga att jag går runt med allergi samtidigt. Så då inte alls för min egen skull men för andras. Men så är jag samtidigt orolig för det jag skrivit ovan.

Sen tänker jag också, Hur mycket skräp och produktion blir det pga munskydd, är det värt det?
 
Kan du tänka dig att bära munskydd? Ja eller nej.

Förtydligande: Frågan är ställd med avseende av Coronan.

Om det finns skäl i min yrkesutövning eller andra synnerliga skäl kommer jag att lära mig det. Att öka risken med att bli smittad genom att springa runt med undermåliga munskydd som ska rättas till med fingrarna i ansiktet avstår jag hemskt gärna.
 
När jag försökt använda munskydd vid dammigt stalljobb har mina glasögon immat igen så det skulle vara svårt att göra något med så dålig sikt som det ger.
 
Det beror på definitionen av munskydd. Om skiten kom hit i större skala än idag och folk envisas med att trängas så skulle jag mycket väl kunna dra på mig halvmasken med ordentligt partikelfilter samt skyddsglasögon. Ett munskydd gjort av valfritt tygstycke lär inte hända då det är totalt meningslöst.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När Lisen Bratt Fredricson ställde frågan till Carl Hedin om han ville komma och hålla clinic under Jönköping Horse Show dröjde svaret...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Kultur Efter en diskussion i en annan tråd lägger jag upp en intressekoll för buketräff på Göteborgsoperan Trodde man kunde lägga flera frågor...
Svar
11
· Visningar
1 219
Senast: warg
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Sedna
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 200
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp