Folri

Trådstartare
Såg på fejsbook att det är otroligt hot och inne med att gå omkring med munskydd. Gör ni det eller ska ni skaffa ett? Inte för att det hjälper på virus utan för att det är en innegrej. Det finns munskydd i olika färger, olika mönster, olika figurer, olika djur, glittriga, företags loggor and you name it
 
Går redan med munskydd i mitt arbete så vill verkligen inte ha det frivilligt oavsett om det är mode eller ej.
Plus att jag tycker det är mycket svårt att tolka personers ansiktsuttryck med munskydd, allt blir lite för opersonligt.
 
Det modet har inte nått den del av världen jag bor i. Antalet munskyddsbärare som mina ögon skådat är exakt lika med noll.
 
som @Seabaz redan papekat ar det har i Victoria obligatoriskt med munskydd. $200 (ca 1400SEK) blir det i boter om polisen tar en och som sagt finns det specialundantag. Tack och lov behover jag inte anvanda nar jag ar ute och springer under min tillatna motionstimme, liite jobbigt att andas i det nar man flasar.

Jag har sjalv sytt ett antal munskydd at mig, min man och var dotter i kacka farger. Hubby fick berom for sitt med ugglor pa harom dagen och dottern for sitt med dinosaurier.
Om det ar snyggt eller inte spelar ingen javla roll men om det hjalper att minska smittan sa ar det en mycket liten uppoffring man gor.

20200804_171940.jpg
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...sdag-skriker-coronademonstranterna-at-tegnell


Hon plockar fram mobilen. Visar en graf som ser dyster ut. Den ska föreställa utvecklingen av smittspridningen i Sverige.
– Var kommer statistiken från?
– En Facebookgrupp.
Therese berättar att hon varit sjukskriven i många år och räknar upp alla sina sjukdomar och diagnoser.
– Jag har haft corona och förberedde mig på att dö, säger hon och tar i nästa ögonblick av sig munskyddet och tänder en cigg.


Nån som tror att hon spritade händerna innan hon började fippla med cigg och munskydd? 🙄
 
som @Seabaz redan papekat ar det har i Victoria obligatoriskt med munskydd. $200 (ca 1400SEK) blir det i boter om polisen tar en och som sagt finns det specialundantag. Tack och lov behover jag inte anvanda nar jag ar ute och springer under min tillatna motionstimme, liite jobbigt att andas i det nar man flasar.

Jag har sjalv sytt ett antal munskydd at mig, min man och var dotter i kacka farger. Hubby fick berom for sitt med ugglor pa harom dagen och dottern for sitt med dinosaurier.
Om det ar snyggt eller inte spelar ingen javla roll men om det hjalper att minska smittan sa ar det en mycket liten uppoffring man gor.

Visa bifogad fil 55611

En till Aussie-bukefalist :D
Själv bor jag på en ö i North Queensland så vi har det gött för tillfället :)
Det ser kallt ut i Vic :laugh:

*sorry ot*
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...sdag-skriker-coronademonstranterna-at-tegnell


Hon plockar fram mobilen. Visar en graf som ser dyster ut. Den ska föreställa utvecklingen av smittspridningen i Sverige.
– Var kommer statistiken från?
– En Facebookgrupp.
Therese berättar att hon varit sjukskriven i många år och räknar upp alla sina sjukdomar och diagnoser.
– Jag har haft corona och förberedde mig på att dö, säger hon och tar i nästa ögonblick av sig munskyddet och tänder en cigg.


Nån som tror att hon spritade händerna innan hon började fippla med cigg och munskydd? 🙄
Cigaretten hon röker är nog dessutom mer skadlig än 100 coronavirusar 🙄😂😂😂😂
 
Nej, vanliga munskydd måste bytas efter 20 min. Ska man använda hela tiden utan att behöva byta så måste man ha riktiga med filter och sånt som sjukhusen har, vill INTE köpa det om det gör att sjukhusen får mindre. :) Så länge det inte blir något krav kommer jag verkligen inte använda det privat, räcker med att jag använder inom jobbet. :)
 
som @Seabaz redan papekat ar det har i Victoria obligatoriskt med munskydd. $200 (ca 1400SEK) blir det i boter om polisen tar en och som sagt finns det specialundantag. Tack och lov behover jag inte anvanda nar jag ar ute och springer under min tillatna motionstimme, liite jobbigt att andas i det nar man flasar.

Jag har sjalv sytt ett antal munskydd at mig, min man och var dotter i kacka farger. Hubby fick berom for sitt med ugglor pa harom dagen och dottern for sitt med dinosaurier.
Om det ar snyggt eller inte spelar ingen javla roll men om det hjalper att minska smittan sa ar det en mycket liten uppoffring man gor.

Visa bifogad fil 55611
Snyggt 😷
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
2 723
Senast: Mia_R
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 472
Senast: LovingLife
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
6 985
Senast: Ajda
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 384
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp