Bukefalos 28 år!

Muntorrhet

Enya

Trådstartare
Jag har börjat med en ny medicin som ger muntorrhet. Såvida det inte är övergående så tänker jag att det nog finns någon här som kan ge bra tips på hur man gör för att inte känna sig så fasligt torr i käften. Det hjälper inte hur mycket jag dricker jag är ändå torr i munnen och typ törstig. Resultatet är att jag besöker toa rätt ofta ;)

Så vad har ni för tips?
 
Sv: Muntorrhet

Jag tar havtornsolja. Det är ett kosttillskott som hjälper både mot torra ögon och muntorrhet.
Utav tandläkaren fick jag tips på Xerodrops. De smakar jordgubb/rabarber och skulle enligt henne vara riktigt goda. Samma märke har också en gel med samma smak som heter Xerogel. Även Sendium har en gel som hjälper mot muntorrhet. Säg till om du vill ha länken till där jag köper havtornsoljan. Det är kapslar som är enkla att svälja och jag har kommit fram till att det är det billigaste och effektivaste hjälpmedlet. Utav drops får jag skavsår i gommen och gelen känns det som att det blir för mycket saliv av istället. Med havtornsoljan känns det som vanligt helt enkelt och jag slipper ha något i munnen hela tiden och jag slipper droppa rinnande ögon fyra gånger/dag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 487
Senast: Hazel
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
747
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
594
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 492
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp