Bukefalos 28 år!

Murade stall

Sv: Murade stall

Tack!
Det är jättefräscht, och man kan inte tro att det är ett stall eftersom det inte luktar häst där (när hästarna är ute). Vi är mycket noga med luftväxling - hellre täcken på hästarna på natten än stängda dörrar och fönster.

Immer
 
Sv: Murade stall

Så läckert!

Det är så satans snyggt med murade stall. Får jag möjligheten till att bygga ett eget någon dag ska jag helt klart ha murat! Det måste väl vara absolut lättast att underhålla?
 
Sv: Murade stall

Guuuu va fiiint!!!!!:love:

Vart har ni hittat grindarna. JAg ske renovera vårat stall och har tänkt ha precis som ni har, men jag hittar inga bra grindar. Antingen är dom för låga eller för brett mellan spjälorna. Hur lång tid tig det att göra?
 
Sv: Murade stall

Vi anlitade en firma som byggde upp 5 boxar och isolerad sadelkammare på 12 arbetsdagar! Dessutom drog de ny el i hela stallet och tillverkade fönstergaller åt oss. Det var tre man som jobbade, ibland 4.
Grindarna är måttbeställda hos ett företag i trakten, och boxarna är murade med betonghålsten.

Immer
 
Sv: Murade stall

Jätte fint, verkar va genomtänkt. Ska du måla o vilka färger isof? Vart intr av hö häckarna! Om det blir reklam kan du inte pma mig?
 
Sv: Murade stall

Det vart snabbt och väldigt fint gjort. Vi ska göra 4 nya boxar i ridhuset. Så väggar och fönster finns redan på plats. Ovanför ska det bli en läktare till ridhuset. Jag gillade också "höhagarna" i hörnen !
 
Sv: Murade stall

Var hittar man "hökrubborna"??? Hade verkligen behövt något sådant till min åring som sprider sitt hö i precis hela boxen och sen bajsar och kissar ner det (suck).
 
Sv: Murade stall

HayBars är perfekta om man har hästar som bäddar med höet.
Du har ett PM.

Immer
 
Sv: Murade stall

Här är bilder på vårt stall som snart är två år gammalt också ombyggt gammalt kostall.

Har inte så bra bilder på själva stallet så man ser hur det ser ut men här är dom bästa.

18690632.jpg


18690631.jpg

Inne bredvis den vita går dörren ut till gödselstacken.

11462833.jpg

Här är det åt andra hållet. Den hemka gula väggen är tack och lov vitmålad nu. Dörren till vänster är in till sadelkammaren och till höger är det en dörr ut på logen och in till fårstallet.
 
Sv: Murade stall

Jag är rätt säker på att dom är från Nordpost så kolla deras katalog eller på nätet.:)
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
944
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Undrar hur ni andra har gjort för att hitta rätt stall? Vilka saker accepterar ni och vilka accepterar ni absolut inte? Vad ingår i...
2
Svar
24
· Visningar
2 292
Senast: Kilauea
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
380
Senast: Glimra
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 735
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp