Mus i mitt hus

Wille

Trådstartare
Jag har fått problem med en mus i mitt hus. Jag har satt ut en fälla som den inte gått i. Hur går jag vidare? Ringer anticimex? Vad kan sånt kosta? Eller borde jag köpa någon annan fälla?
 
Har du hemförsäkring kan de eventuellt stå för skadedjursbekämpning. Vi fick även fällor hemskickat gratis från Anticimex tack vare hemförsäkringen.
 
Har du hemförsäkring kan de eventuellt stå för skadedjursbekämpning. Vi fick även fällor hemskickat gratis från Anticimex tack vare hemförsäkringen.
Ja, huset är så klart försäkrat. Kanske ska slå en pling till dem?
 
Utnyttja försäkringen! Det är det man har den till.
De kanske kan skicka med lite bete också om man ber dem?

När jag jobbade med skadedjursbekämpning använde vi jordnötssmör och Snickers. Funkade kanon.
 
Vi har tidvis möss i vårt hus, inne i väggen. Man hör dem framförallt om natten, då de rasslar omkring. Några lyckades vi fånga med fällor och släppa ut långt från huset, andra tog sig väl ut när det blev sommar och de hellre ville bo ute. Vi har slutat att försöka fånga dem. Det är JÄTTEsvårt att försluta sitt hus så att inte en endaste mus kan pressa sig in, de tar sig in genom de minsta springorna.
 
Katt?
Då så skulle du ju bli mindre ensam också.
Jag har tänkt tanken. Det kunde vara trevligt med katt. Tyvärr tänker jag lite för mycket och oroar mig för vad jag skulle göra med katten om jag måste flytta tillfälligt, eller om katten blir sjuk. Så då törs jag inte. Men ja, jag har tänkt på det länge.
 
Jag har tänkt tanken. Det kunde vara trevligt med katt. Tyvärr tänker jag lite för mycket och oroar mig för vad jag skulle göra med katten om jag måste flytta tillfälligt, eller om katten blir sjuk. Så då törs jag inte. Men ja, jag har tänkt på det länge.

Teckna en bra försäkring till katten (tex en som täcker FORL och står för inackordering om du akut måste läggas in på sjukhus). Det gör ju inte att den ekonomiska risken blir noll men den blir mer hanterbar.
 
Ring försäkringsbolaget så fixar de. Har använt dem ett par gånger då vi fått in möss (fantastiskt mysigt när det matas fåglar och så kommer mössen in...). Har varit två olika företag här, Anticimex och en till, beroende på vilka försäkringen haft avtal med.

Andra gången tror jag det var som jag sa till min partner att nu skaffar vi katt igen och ja, han gör sitt jobb med mössen i området. Han och maken jagar i team när mössen kommer in. Katten hittar musen, husse flyttar grejer så katten kommer åt och springer sedan till ytterdörren med musen i munnen :p
 
Jag har tänkt tanken. Det kunde vara trevligt med katt. Tyvärr tänker jag lite för mycket och oroar mig för vad jag skulle göra med katten om jag måste flytta tillfälligt, eller om katten blir sjuk. Så då törs jag inte. Men ja, jag har tänkt på det länge.
Du verkar ju inte vara den som flyttar tillfälligt eller åker på långa semestrar utomlands eller så. Jag tror att en katt att pyssla skulle vara otroligt bra för dig:-)
 
Du verkar ju inte vara den som flyttar tillfälligt eller åker på långa semestrar utomlands eller så. Jag tror att en katt att pyssla skulle vara otroligt bra för dig:-)
Jag tänker om jag måste flytta för jobb. Då kan jag bo någonstans tillfälligt tills jag hittar ett jobb närmare hemmet och kan flytta hem igen. Utlandssemester är inget för mig, men jag semestrar gärna inom landet om jag bara kan hålla ångesten i schack. En granne har sagt sig vara villig att se till katten om det behövs, men jag vågar inte riktigt förlita mig på det. Tänk om de själva ska åka bort samma tid eller om de flyttar?
 
Jag tänker om jag måste flytta för jobb. Då kan jag bo någonstans tillfälligt tills jag hittar ett jobb närmare hemmet och kan flytta hem igen. Utlandssemester är inget för mig, men jag semestrar gärna inom landet om jag bara kan hålla ångesten i schack. En granne har sagt sig vara villig att se till katten om det behövs, men jag vågar inte riktigt förlita mig på det. Tänk om de själva ska åka bort samma tid eller om de flyttar?

Om den dagen kommer så löser det sig ska du se :)
 
Jag tänker om jag måste flytta för jobb. Då kan jag bo någonstans tillfälligt tills jag hittar ett jobb närmare hemmet och kan flytta hem igen. Utlandssemester är inget för mig, men jag semestrar gärna inom landet om jag bara kan hålla ångesten i schack. En granne har sagt sig vara villig att se till katten om det behövs, men jag vågar inte riktigt förlita mig på det. Tänk om de själva ska åka bort samma tid eller om de flyttar?
För kortare perioder så finns kattpensionat, vissa tar med sina katter när de reser, för längre flytt får du väl ta med katten till det tillfälliga boendet.
Det finns ju massvis med folk som ensamstående med katt och under ännu sämre premisser än vad du har det :-) Se katten som en försäkring mot skadedjur och som en investering i ditt mående.
 
För kortare perioder så finns kattpensionat, vissa tar med sina katter när de reser, för längre flytt får du väl ta med katten till det tillfälliga boendet.
Det finns ju massvis med folk som ensamstående med katt och under ännu sämre premisser än vad du har det :-) Se katten som en försäkring mot skadedjur och som en investering i ditt mående.
Jag tänkte bli inneboende på billigast möjliga ställe om jag behöver flytta tillfälligt. Det kan vara svårt att ta med sig katten då.

Jag är faktiskt lite rädd för ansvaret det innebär att ha ett djur. Jag har haft många djur förut och det är alltid något som händer.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har skrivit på kontrakt på en hyresrätt och ska nu sälja min bostadsrätt. Jag har två uppskjutna reavinstbeskattningar från tidigare...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 568
Senast: Dentaku
·
Tjatter Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar. Vad är era mest känslomässigt värdefulla...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 469
Senast: _Zacke_
·
Hemmet Är nu inne på min fjärde, som dött efter EN månad. Har varit olika märken och olika länge dom hållt men max 3 månader. Har aldrig haft...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: gammalek
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
999
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp