Musik liknande Eluveitie (folkmetal?) men utan "growl"(?)

Ainon

Trådstartare
Nu kommer jag låta totalt okunnig om musik, och det är jag nog :p

Men iaf, jag gillar verkligen själva musiken i ex Eluveitie (är det folk-metal genren?) men sången, dvs det konstanta growlandet (heter det så?) känns lite småtöntigt, har inget emot lite men när det i princip bara låter så hela låten, förstör :p

Undrar så om det finns någon bra musik (band/artister/låtar?) som låter liknande men inte är så överdrivna med det där :)

tillägg: de har ju vissa låtar där det är mindre dominerande, men söker alltså liknande bra band utan så mycket "growl" (?)
 
Senast ändrad:
Sv: Musik liknande Eluveitie (folkmetal?) men utan "growl"(?)

Faun! :love: De har ju faktiskt gjort en cover på Eluveitie på senaste skivan (Schrei es in die winde). Inte metal utan folk.

Arven (äh ... någon blandart.)
Blackmore's Night (folk, ej metal)
Arkona (growl med, dock)
Diabulus in musica (egentligen mer symfonisk metal)

Jag lyssnar mest på symfonisk metal, så det är väl de jag kan komma på på rak arm sådär.

Om du gillar eller i alla fall inte har något emot kvinnliga metalsångare borde du gå med i facebookgruppen "Power of female fronted metal". Där har vi lite alla sorter av subgenrer, så om du går in där och frågar efter folk metal med mindre growl så lär du få svar :D
 

Liknande trådar

Äldre Läste en intressant artikel i SvD idag om musik. "Äldre öron är mer stängda för ny musik. Enligt en ny undersökning av...
2
Svar
35
· Visningar
2 188
Senast: escodobe
·
Äldre Ja, finns det artister/band liknande Emil Jensen? Eller för ni som inte hört Emil Jensen; det jag söker är alltså politisk musik...
Svar
0
· Visningar
530
Kropp & Själ Hej alla! Jag valde medvetet en kanske lite provocerande rubrik, men jag ska förklara vad jag menar! Jo, jag läser just nu...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 075
Övr. Hund Min hund ( av vad jag sett och hört ) påminner VÄLDIGT mycket om lagottos. Han är en korsning mellan pudel och engelsk cockerspaniel...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp