Musik under operation

Migo

Trådstartare
Om ett par veckor ska jag äntligen operera min struliga hand! Det sker under lokalbedövning och med lugnande, och på kallelsen stod det att jag gärna får "ta med egen CD-spelare och lyssna på musik under ingreppet".

Nu är det många år sedan jag ägde en CD- spelare, så frågan är om det är okej att ha telefonen (på flygplansläge tex) och lyssna på mp3? Någon som vet, eller ska jag ringa och fråga?
 
Om ett par veckor ska jag äntligen operera min struliga hand! Det sker under lokalbedövning och med lugnande, och på kallelsen stod det att jag gärna får "ta med egen CD-spelare och lyssna på musik under ingreppet".

Nu är det många år sedan jag ägde en CD- spelare, så frågan är om det är okej att ha telefonen (på flygplansläge tex) och lyssna på mp3? Någon som vet, eller ska jag ringa och fråga?

Jag hade ringt och frågat, jag misstänker att det är olika från sjukhus till sjukhus.

Lätt OT men när jag gjorde magnetröntgen sa jag att om de spelar P4 i högtalaren sticker jag. Skulle de köra något så fick de spela Faluns stolthet, Sabaton. Teknikerna skrattade då :D
 
Jag arbetar med precis sådana frågor. Om det är uttalat att du får ta med egen CD-spelare så finns inget sakligt argument för att neka en mobil i flight mode. Men som @athena_arabians säger så skiljer rutiner och bestämmelser mellan olika sjukhus, så vill du vara 100% säker så ringer du och kollar.
Tack för svar!
Det är uttalat att jag gärna får "lyssna på egna CD-skivor", har klart för mig att jag hade med mig min portabla CD-spelare när jag opererade handen första gången (för typ... 12 år sen?). Får fråga dem helt enkelt!
 
Något sånt fick inte jag ha under min vakna handledsoperation, vad surt :D

En tanke är bara hur man går tillväga hygienmässigt? En telefon är ju långt ifrån det renaste:p
Jag hade CD-spelaren på magen förra gången :D Då tog operationen lååång tid så jag var jäkligt glad över det.
 
Tack för svar!
Det är uttalat att jag gärna får "lyssna på egna CD-skivor", har klart för mig att jag hade med mig min portabla CD-spelare när jag opererade handen första gången (för typ... 12 år sen?). Får fråga dem helt enkelt!
Det är stor skillnad mellan egna skivor och egen spelare, beroende på specifik miljö kan egen spelare vara off limits av flera skäl. Egna skivor går ofta att spela i en fast spelare på salen, antingen i högtalare eller i ”husets” lurar.

Det är flera aspekter som styr användningen av egen elektronik i vårdmiljö - hygien är en, störningsrisk (påverkan på medicinteknisk utrustning) är en annan.
 
Om ett par veckor ska jag äntligen operera min struliga hand! Det sker under lokalbedövning och med lugnande, och på kallelsen stod det att jag gärna får "ta med egen CD-spelare och lyssna på musik under ingreppet".

Nu är det många år sedan jag ägde en CD- spelare, så frågan är om det är okej att ha telefonen (på flygplansläge tex) och lyssna på mp3? Någon som vet, eller ska jag ringa och fråga?
Sist jag gjorde en längre MR så delade jag en spellista med den enhet de hade spotify på och fick så min musik spelad under tiden jag låg i röret.
 
Om ett par veckor ska jag äntligen operera min struliga hand! Det sker under lokalbedövning och med lugnande, och på kallelsen stod det att jag gärna får "ta med egen CD-spelare och lyssna på musik under ingreppet".

Nu är det många år sedan jag ägde en CD- spelare, så frågan är om det är okej att ha telefonen (på flygplansläge tex) och lyssna på mp3? Någon som vet, eller ska jag ringa och fråga?
Sist jag opererade handen sjöng kirurgen ”Här kommer Pippi Långstrump” om och om igen under hela operationen😁, så jag fick inget erbjudande om att välja musikunderhållning den gången.

Sorry för att jag inte är till hjälp.
 
Tack för svar!
Det är uttalat att jag gärna får "lyssna på egna CD-skivor", har klart för mig att jag hade med mig min portabla CD-spelare när jag opererade handen första gången (för typ... 12 år sen?). Får fråga dem helt enkelt!

Det kan vara så enkelt att vissa delar av den generella informationen som skickas ut till patienter som ska opereras inte har uppdaterats de senaste 12 åren och att man helt enkelt avser att det går bra att ta med sig musik att lyssna på.

Men fråga för säkerhets skull. :D
 
Förövrigt är jag jättenervös över att det ska gå åt fanders med min hand, och att den inte ska hinna bli bra till lamningen :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 638
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 405
Senast: Blyger
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 967
Senast: Pinus
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp