Bukefalos 28 år!

Musikprogram?

M

MaLu

Finns det något musikprogram att ladda ner där man kan klippa i låtarna? Ska klippa till snuttar som kan användas på ärevarven.

Förresten, när jag ändå håller på, tips på ärevarvsmusik? :)

/malu
 
Jag brukar använda Cool Edit, tror det är svårt att hitta det "gratis" på nätet, men det går... :angel: :smirk:

På våra lokala tävlingar brukar de använda nån Smurflåt...
 
Japp, den smurflåten har jag. Grattis-sången, försöker hitta originalet till den också men det var svårare...

Jag ska testa att hitta det där programmet iaf. Tack

malu
 
jag brukar använda audacity för att redigera mp3:or. man behöver dock leta rätt på en dll-fil för att spara filerna efteråt.
 
sorry, jag gick lite fort fram: när du har installerat audacity (kolla download, sök efter audacity) kan du testa att klippa lite i en mp3-fil (till exempel).

När du väljer att spara (FILE->EXPORT AS MP3) kommer en lite fråga dyka upp ('Do you want to locate lame_enc.dll?') - men det är ju lite tråkigt eftersom med all sannolikhet inte finns på din dator. Vi kilar tillbaka till Internet, närmare bestämt hit där man har en kopia av sagda dll-fil (den står lite länge ner på sidan, men med en snygg beskrivning om var dll-filen ska ta vägen (c:\windows\system32\).

Sen är det bara att köra igång. jag har haft :devil:kul med det där programmet, jag hade ungefär 300 redigerade låtar innan min dator bestämde sig för att tokkrascha.
 
Sv: Re: Musikprogram?

hej jag behöver lite hjälp! Var hittar man den dll-filen nånstans??
 
Sv: Re: Musikprogram?

det behövs inte! Jag lyckades heeelt (nästan) själv :D
 
Sv: Musikprogram?

Själv kör jag SoundForge 6.0. Hur enkelt som helst.
Kolla på piratebay..den finns i olika versioner där..alla är bra..
/R
 

Liknande trådar

Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
453
Senast: KesoNeso
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
233
Senast: Enya
·
Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 361
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Jag ligger hemma sjuk och fördriver tiden alldeles för mycket vid telefonen. Nu har jag slutat kolla på klipp där de verkar kor och i...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp