Muskelkunniga!

B

**BORTTAGEN**

Har klämt på min unghäst samt min tillridningshäst idag och hittade följande spänningar:
Häst 1: Både bakknäna samt höger sida av korset
Häst 2: Tredje nackkotan vänster sida, manke samt kors höger sida
Kan någon tolka det här åt mig, vad beror det här på och vad ska ändras i ridningen?
Massören kommer på onsdag men jag är lite nyfiken på om jag tänker rätt ifråga om vad hästarnas spänningar beror på!
 
Kan tyvärr inte svara men vore tacksam om du lade ut info om vad massören kom fram till och dina egan teorier. Mycket intressant!

mvh
Lejonelle
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan vi människor får knäledsinflammation som hästar? Hur känns det? Hur känns det att ha problem med menisken? Är återigen hemma från...
2
Svar
20
· Visningar
2 146
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Har en gammal häst här hemma.... Jag märkte att han började tugga höbollar som han spottade ut samt att han började sträcka på halsen...
2
Svar
25
· Visningar
2 778
Senast: Lepidus
·
Hästvård Först av allt vill jag bara skriva att veterinärtid redan är inbokad, så detta är ingen tråd som ersätter veterinär på något sätt, utan...
Svar
13
· Visningar
2 003
Senast: Korven
·
Hästvård Hej! Det här blev ju lite långt och flummit, men jag hoppas nån orkar läsa :). Jag har ett 15-årigt Haflingersto som används mest till...
2
Svar
33
· Visningar
4 718
Senast: *tove*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp