Bukefalos 25 år!

Muskelkunniga!

B

**BORTTAGEN**

Har klämt på min unghäst samt min tillridningshäst idag och hittade följande spänningar:
Häst 1: Både bakknäna samt höger sida av korset
Häst 2: Tredje nackkotan vänster sida, manke samt kors höger sida
Kan någon tolka det här åt mig, vad beror det här på och vad ska ändras i ridningen?
Massören kommer på onsdag men jag är lite nyfiken på om jag tänker rätt ifråga om vad hästarnas spänningar beror på!

Kan tyvärr inte svara men vore tacksam om du lade ut info om vad massören kom fram till och dina egan teorier. Mycket intressant!

mvh
Lejonelle

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 201
Kropp&Själ Kan vi människor får knäledsinflammation som hästar? Hur känns det? Hur känns det att ha problem med menisken? Är återigen hemma från...
2
Svar
20
· Visningar
1 370
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
332
Hästvård Har en gammal häst här hemma.... Jag märkte att han började tugga höbollar som han spottade ut samt att han började sträcka på halsen...
2
Svar
25
· Visningar
2 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• …väck mig inte
  • Tvålpump
  • Gangsterrap och samhällets respons

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar
  • Valp/Unghund - klarar 'otroligt' lite (eller?)

Hästrelaterat

• Hästtransporter
  • Ridskoleryttare 2021

Omröstningar