Mustang sadel?

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Någon som känner till märket Mustang? Har provat en sadel som heter Mustang Junior (den är en 18" men är en junior sadel..... hm......)
Ser väl ut lite som Lemetex. Skulle vilja veta vad det är slags märke (billigt, mellanpris) vad de har för bom etc.

Sv: Mustang sadel?

När vi köpte vår fjording för typ 17år sedan så fick vi med en sadel av märket mustang.
Redan då hade den ngr. år på nacken men var i mkt. gott skick.
Hade kvar den sadlen i många år och skickade med den när jag sålde min travare år 2000!!
Även då var den i gott skick dock ngn. repa men det får man väl ta när den var så gammal.
Idag ångrar jag att jag skickade med den då den låg bra på alla våra hästar vi har haft och skulle gärna ha haft den som unghästsadel...men men.
Har dock inte sett detta märke ute ngn.stans. :( :(

Inte jag heller. Jag tror de inte tillverkas mer. Verkar ocksåp vara nåt tyskt märke.

Den jag har använt var också i jättebra skick, säkert 10-15-20 år gammal men såg ut att vara 5 år gammal. Det är en flatback som är svart med tabacco undersida.

Den jag hade var helbrun med mocka vid knäna!
Säger som du trots att den garanterat hade 20år på nacken så såg den inte ut att vara mer än max 5år. Ibland är det lätt att vara efterklok idag hade jag aldrig skickat med den :crazy: :cry:

Ja, min hade också det!

Den jag red i passade tyvärr inte på hästen, eller tja. Den låg väl bra när man tittade, men det var skitläskigt att rida i den. När man kom i lite för hög fart genom en kurva åkte den megamycket åt sidan. och fast men hade spänt sadelgjorden kunde man dra sadeln runt hästen utan nån större ansträning.... :crazy:

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
869
Senast: MissFideli
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
831
Senast: Lisen82
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 164
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
505
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka