Bukefalos 28 år!

mustanger på kunskapskanalen nu

Låter spännande! :) Såg att det fanns på Svt Play så det får bli att kolla in någon annan dag..
 
Jag blev illa till mods av "kör"-mannen som tränade hästarna med typ handklovar på benen - kändes INTE okej! Den andra mannen, Jeane Claude (?) verkade dock sympatisk :up:
 
Jag kände mig väldigt tveksam till körmannen. "Handklovar" på benen och in med hästen i kärra fast den inte ens gick att leda. Stängde av där. Pallade inte att speakern hyllade hans nedrider och pratade om respekt och positiv förstärkning när hästen la sig mellan skaklarna och inte alls var med på det som hände.
 
Jag blev illa till mods av "kör"-mannen som tränade hästarna med typ handklovar på benen - kändes INTE okej! Den andra mannen, Jeane Claude (?) verkade dock sympatisk :up:
Det tänkte jag också på, förstod inte syftet med att ha det runt benen
 
Fattade inte heller. Alltså visst, kanske var för att hästen inte skulle sparka eller nåt, men då tänker jag att man kanske ska n backa typ 100 steg och se till att hästen accepterar en och inte känner ett behov av att sparka. Och speakern sen "Mjuka metoder med positiv förstärkning" Jo tjena.
 
Precis, bara det att hästen lägger sig för att den är så stressad borde väl vara signal nog att de går för fort fram.
 
Jag kände mig väldigt tveksam till körmannen. "Handklovar" på benen och in med hästen i kärra fast den inte ens gick att leda. Stängde av där. Pallade inte att speakern hyllade hans nedrider och pratade om respekt och positiv förstärkning när hästen la sig mellan skaklarna och inte alls var med på det som hände.
Det är vad jag kallar "break a horse", bryta ner :mad: gamla hästar som hela livet varit "vilda". Om amerikanarna började äta hästkött skulle det inte vara nåt problem med överpopulationen.
 
Jag reagerade precis som du...
och konstaterar att slavhandeln inte har tagit slut, den har bara ändrat form...

Samtidigt tyckte jag att det lät märkligt att ett påstående till att hålla dem instängda var att de skulle äta upp allt gräs och dricka upp allt vatten:banghead:.... regnar det inte i USA och har de bara en speciell form av engågngs-gräs där, eller vad är det frågan om?

Jag blir så trött:arghh:
 

Liknande trådar

Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: Rosett
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
807
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi … och vilken leverantör har ni? Jag har tele2, det billigaste paketet som heter Bas 50. Tv+internet i ett paket som kostar 659kr/månad...
2
Svar
28
· Visningar
1 326
Senast: athena
·
Hästvård Hej! Jag bor i en villa på landet. Ungefär 100 meter från mitt hus går tre mustanger i en väldigt stor hage. Dock har denna hage på...
2
Svar
32
· Visningar
3 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp