marieka

Trådstartare
I lördags kväll såga jag att Stampe kisade rött. Ringde veterinären och bokade tid igår. Frågade samtidigt om det kunde vara för att han äter morötter och tuggar på grenar. Nej, det kunde det absolut inte vara. OK.....
I dag när vi var hos vet. frågade jag igen, och jodå urinen kan bli rödfärgad av kosten+ ev. vätskebrist. :confused:

Ska iallafall försöka ta ett urinprov och åka ner med. Men det känns som det är 300 spänn i papperskorgen.
 
Sv: *muttrar*

Mina två kaniner kissar alltid lite röd/orange när de har ätit morötter men gisses vad jag blev rädd första gången :angel:
 
Sv: *muttrar*

Min pojke äter morötter dagligen och han kissar alltid orange, väldigt mörkt ser det ut mot spånet.
Men även om det är 300 kr i sjön så tycker jag det är bättre att höra en gång för mycket med vet. om de är kunniga!
 
Sv: *muttrar*

iofs, men det stör mig att när jag pratade i telefon med dem så kunde det absolut inte vara pga. av kosten. Antingen var det urinsten eller urinvägsinflammation.

Hon kände ingen urinsten iallafall och jag passade på att klippa klorna och kolla tänderna.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 340
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Upptäckte för några dagar sen lite blod i urinen på kvällen på våran 9 veckors valp (hane),ringde veterinären dagen efter direkt på...
Svar
6
· Visningar
1 261
Senast: dpmatte
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 002
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp