Bukefalos 28 år!

L

lill_flesky

Har just fått hem ett medel som heter Mx-kur till min lilla dam som har väldigt kraftiga och ojämna brunstar. Har provat munkpeppar men det ville hon inte äta :crazy:
är det någon annan här som har provat Mx-kur? hur upplevde ni att det funkade och hur gav ni det till hästarna? Jag provade att ge i handen men det ville hon inte ha men det gick bra när jag petade in pillerna i ett äpple, då åt hon glatt :D.
Aja, får vell se hur det funkar nu, hon ska få det här i ett par månader nu.
 
Har du låtit veterinär undersöka henne för att utesluta att något fel uppstått i äggstockarna? Cystor, tumörer etc?
 
nej det har jag inte gjort, men däremot så visar hon inga andra symptom än kraftig brunst. Min tränare och min equiatriker föreslog den här behandligen som jag kommer att prova nu, kvarstår problemen så kommer jag att tillkalla veterinär.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 762
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 584
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
Katthälsa Har en katt som måste få medicin 2 ggr om dagen (egentligen 3 men funkar utan anfall på två) som slutat frivilligt äta den (gömde den...
Svar
6
· Visningar
1 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp