My Jeppsson Lindkvists avstängning som dressyrdomare är hävd

Dressyrdomaren My Jeppsson Lindvist från Matfors i Sundsvall blev avstängd från sitt uppdrag som domare i ett och ett halvt år av Svenska ridsportförbundet. Nu häver Riksidrottsnämnden beslutet eftersom beslutet var fattat i fel instans.
– Jag är oerhört lättad och jätte, jätteglad! säger My till SVT – hör henne här.
 
Tyvärr försätter SvRF och drar nu ärendet till disciplinnämnden. Allt för att inte tappa ansiktet :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Men gick det verkligen? Eftersom det aldrig kommit in en formell anmälan och dessutom har det gått för lång tid väl?
Men SvRF är så pinsamma rent ut sagt fattar de inte att de skjuter sig själva i foten det här skadar ju ridsportens rykte om något
Min rädsla att inte bli bokad igen kvarstår. Det blir en lång vänta på att se om ridklubbarna vågar boka mig igen,
Jag hoppas verkligen inte någon ridklubb ens funderar på att INTE boka :mad:
 
Men gick det verkligen? Eftersom det aldrig kommit in en formell anmälan och dessutom har det gått för lång tid väl?
Men SvRF är så pinsamma rent ut sagt fattar de inte att de skjuter sig själva i foten det här skadar ju ridsportens rykte om något
Min rädsla att inte bli bokad igen kvarstår. Det blir en lång vänta på att se om ridklubbarna vågar boka mig igen,
Jag hoppas verkligen inte någon ridklubb ens funderar på att INTE boka :mad:
Går och går de verkar ju inte bry sig om vad som går och vad som inte går. Även om det hela blir avvisat så vill man ändå förfara på det sättet
 
Enligt min advokat går det inte att ta upp ärendet i Din eftersom förseelsen är mer än två månader gammal. Jag skrev på flashback i juni. Dessutom finns ingen formell anmälan vilket måste finnas. Så om de ska ta upp något i Din får de hitta något nytt på mig. Kanske försöker de genom att säga att mina uttalanden i media skadar deras rykte. Särskilt senaste intervjun med Ridsport är lite för vass🙈.

Läs gärna Leissners svar på begäran att jag skulle få döma under tiden jag var under utredning. Där kommer det fram just den nya anklagelsen att jag skadar förbundets anseende. De har inte kommunicerat någonting med mig direkt efter Rins beslut utan enbart uttalat sig i media.

https://nouw.com/mysdressyr/transparens-38016315
 
Enligt min advokat går det inte att ta upp ärendet i Din eftersom förseelsen är mer än två månader gammal. Jag skrev på flashback i juni. Dessutom finns ingen formell anmälan vilket måste finnas. Så om de ska ta upp något i Din får de hitta något nytt på mig. Kanske försöker de genom att säga att mina uttalanden i media skadar deras rykte. Särskilt senaste intervjun med Ridsport är lite för vass🙈.

Läs gärna Leissners svar på begäran att jag skulle få döma under tiden jag var under utredning. Där kommer det fram just den nya anklagelsen att jag skadar förbundets anseende. De har inte kommunicerat någonting med mig direkt efter Rins beslut utan enbart uttalat sig i media.

https://nouw.com/mysdressyr/transparens-38016315
Jag tycker så synd om dig som hamnat i den här soppan samtidigt som jag på sätt och vis är glad att det skedde då det så tydligt sätter strålkastarljuset på hur sjukt korrumperat förbundet och dess representanter är (ja alternativ till korruption finns men de är extremt långsökta).
Jag hoppas att du orkar driva det här hela vägen eftersom det är så viktigt för alla (nästan) medlemmar i förbundet.
 
Jag tycker så synd om dig som hamnat i den här soppan samtidigt som jag på sätt och vis är glad att det skedde då det så tydligt sätter strålkastarljuset på hur sjukt korrumperat förbundet och dess representanter är (ja alternativ till korruption finns men de är extremt långsökta).
Jag hoppas att du orkar driva det här hela vägen eftersom det är så viktigt för alla (nästan) medlemmar i förbundet.
Det är så jag orkar leva med detta. Att det förhoppningsvis gör skillnad framöver. Genom mitt fall blir det tydligt att det är skillnad på folk och folk. Men vi som medlemmar KAN göra en förändring. Hör av er till era föreningar och berätta hur ni känner och hur ni önskade att det vore. Det är ju så förbundet vill att orättvisor ska hanteras, på föreningsnivå.
 
Enligt min advokat går det inte att ta upp ärendet i Din eftersom förseelsen är mer än två månader gammal. Jag skrev på flashback i juni. Dessutom finns ingen formell anmälan vilket måste finnas. Så om de ska ta upp något i Din får de hitta något nytt på mig. Kanske försöker de genom att säga att mina uttalanden i media skadar deras rykte. Särskilt senaste intervjun med Ridsport är lite för vass🙈.

Läs gärna Leissners svar på begäran att jag skulle få döma under tiden jag var under utredning. Där kommer det fram just den nya anklagelsen att jag skadar förbundets anseende. De har inte kommunicerat någonting med mig direkt efter Rins beslut utan enbart uttalat sig i media.

https://nouw.com/mysdressyr/transparens-38016315

Tänk vad Leissner cashar in på att dra felaktiga beslut genom olika instanser som vi medlemmar får betala 😏 Bara det är skandal!
 
3.400:-/timmen har han fakturerat i Hsmmarfallet. Vilket innebar 1.5 miljoner förra året.

Jag är absolut FÖR att en ska få betalt för nedlagt arbete, men eftersmaken är bitter när en ser till alla ideella timmar som läggs ner för att få sporten att fungera. Jag inser att det är problematiskt att inte kunna få betalt som proffesionell, men var är rim och reson?

Min affärsjurist (ledamot i Advokatsamfundet) har inte den timdebiteringen...
 
Jag är absolut FÖR att en ska få betalt för nedlagt arbete, men eftersmaken är bitter när en ser till alla ideella timmar som läggs ner för att få sporten att fungera. Jag inser att det är problematiskt att inte kunna få betalt som proffesionell, men var är rim och reson?

Min affärsjurist (ledamot i Advokatsamfundet) har inte den timdebiteringen...
Hur är det möjligt att han kan ta så mycket betalt egentligen O_o
Är det kompispris från Ulf :meh:
Vad är det genomsnittliga timpriset?
 
3.400:-/timmen har han fakturerat i Hsmmarfallet. Vilket innebar 1.5 miljoner förra året.
Sånt här är verkligen illa, det är en del av en kultur som inte alls hör hemma i en ideell förening. Att styrelsen godkänt detta borde vara tillräcklig grund för att samtliga byts ut enligt min mening.
 
Är det 3.400/h med eller utan moms? Oavsett så är det ingen skyhög timdebitering, det finns advokater som fakturerar det dubbla, men de jobbar såklart med lite andra slags frågor.
 
Är det 3.400/h med eller utan moms? Oavsett så är det ingen skyhög timdebitering, det finns advokater som fakturerar det dubbla, men de jobbar såklart med lite andra slags frågor.
Framförallt så är det kanske inte på uppdrag av förbund vars juridiska utskott (där advokaten sitter) fördelar uppdragen. Det är ju flera som är advokater i den samlingen, undrar varför uppdragen går till ordföranden... :angel:
 
Framförallt så är det kanske inte på uppdrag av förbund vars juridiska utskott (där advokaten sitter) fördelar uppdragen. Det är ju flera som är advokater i den samlingen, undrar varför uppdragen går till ordföranden... :angel:
Att några uppdrag alls går till de som sitter i utskottet är för mig ett tydligt tecken på att något är extremt snett. Att förbundet är korrumperat blev med ens extremt tydligt. Snacka om att sko sig på medlemmarnas bekostnad
SvRF har mycket mer byk att tvätta än vad jag kunde föreställa mig
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Dressyrdomaren My Jeppsson Lindvist från Matfors i Sundsvall, har blivit avstängd från sitt jobb som domare i ett och ett halvt år...
Svar
3
· Visningar
1 086
  • Artikel
Hästnyheter Efter att ha fått bakläxa av Riksidrottsnämnden, RIN, gällande det uppmärksammade fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 364
Senast: Amanda_F
·
  • Artikel
Hästnyheter Fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist har nu lett till ännu större svallvågor utanför ridsportens värld...
Svar
3
· Visningar
1 587
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundet stängde nyligen av dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist i 18 månader. Detta efter att hon gjort...
Svar
4
· Visningar
1 365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp