Mycket bättre i Spanien

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi varit här ett tag och vi noterar att mat o restaurang priser är 1/3 av vad det är i Sverige. Mycket billigare alltså 🙏
 
Nu har vi varit här ett tag och vi noterar att mat o restaurang priser är 1/3 av vad det är i Sverige. Mycket billigare alltså 🙏

Låter logiskt, med tanke på att priser generellt tenderar att vara lägre i länder där lönerna generellt är lägre..och tvärtom. (Bortsett från hur valutakursen påverkar, förstås.) Hade du bott och jobbat där kanske du inte tyckt att det vore så himla billigt längre. :angel::idea:
 
Alltså, Spanien har många bra och fina sidor, jag älskar mitt liv där nere (jag fastnade i Sverige nu under coronan) men jag har sjutton aldrig frusit så mycket under en vinter som jag gjort där. Elen är dyr och bor man vid havet är det alltid kall-rått och svårt att värma upp bra. Det är lätt att älska en plats sommartid, men testa att bo där året runt först...
Januari-februari är det stora testet, trivs man då kan man kanske flytta ner.
 
Låter logiskt, med tanke på att priser generellt tenderar att vara lägre i länder där lönerna generellt är lägre..och tvärtom. (Bortsett från hur valutakursen påverkar, förstås.) Hade du bott och jobbat där kanske du inte tyckt att det vore så himla billigt längre. :angel::idea:
Men nu gör jag inte det. Kommer aldrig att jobba i Spanien däremot att bo där och gynna landet med mina pengar
 
Alltså, Spanien har många bra och fina sidor, jag älskar mitt liv där nere (jag fastnade i Sverige nu under coronan) men jag har sjutton aldrig frusit så mycket under en vinter som jag gjort där. Elen är dyr och bor man vid havet är det alltid kall-rått och svårt att värma upp bra. Det är lätt att älska en plats sommartid, men testa att bo där året runt först...
Januari-februari är det stora testet, trivs man då kan man kanske flytta ner.
Vi är väldigt vana med Spaniens olika tider på året. Vi har varit här både jul, nyår, sportlov och påsklov så vi vet. Och vi har inget problem med klimatet. Man tar seden dit man kommer. Sen är det ju så att många svenskar bor halva året i Spanien åker ner på hösten och hem igen till Sverige på våren.
 
Gynna? Exakt hur tänker du nu. Du ska åtnjuta den skattefinansierade delen av Spanien, utan att bidra mer mer än det mat och det vin du köper. Ja landet Spanien blir säkert jättegynnade av det..
Nä vi behöver kläder också. Sen är det billigare om man vill boka resor härifrån. Men som sagt vi är många svenskar som gynnar Spanien. Räkna sedan in alla andra från andra länder som bor och tänker bo här.
 
Jag måste säga att jag gillar tanken på ett sätt, att skapa en deponiplats för trötta, gnälliga personer som inte gillar Sverige men älskar deponiplatsen. Som inte längre vill vara här och bygga vårt samhälle. Svårt att se värdet för Spanien bara, att spä på en extrem demografisk utmaning med alkoholiserade åldringar.

Vi kan väl se till att även befria dessa stackare från det gissel och den sveda, deras svenska medborgarskap utgjort för dem?
 
Jag måste säga att jag gillar tanken på ett sätt, att skapa en deponiplats för trötta, gnälliga personer som inte gillar Sverige men älskar deponiplatsen. Som inte längre vill vara här och bygga vårt samhälle. Svårt att se värdet för Spanien bara, att spä på en extrem demografisk utmaning med alkoholiserade åldringar.

Vi kan väl se till att även befria dessa stackare från det gissel och den sveda, deras svenska medborgarskap utgjort för dem?
Alltså jag exporterar gärna gnäll, men det är synd om spanjorerna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 920
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 956
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp