Mycket bättre i Spanien

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nej. Det som gynnar Spanien är om du turistar där. Att flytta dit som pensionär gynnar inte landet.

Däremot gynnar du Sverige genom att göra så ;)
Okay då om du säger det så. Nu ska vi gå ner till stranden och slappa ta ett bad och äta glass med en drink där till 😎
 
Ni kommer då säkert vara som majoriteten av svenska pensionärer som flyr vintern och bosätter sig med andra svenska pensionärer och nordbor i små byar där det är andra svenskar eller norrmän som har caféer och små butiker där de säljer ballerinakex, Gevalia och marabou. Inte mycket går då till Spanjorerna. Och visst är det lite käckt att det beteendet går för sig när det gäller svenskar i Spanien. Men när det kommer till folk från andra länder till Sverige och bosätter sig enligt samma princip så är det bara av ondo.
 
Okay då om du säger det så. Nu ska vi gå ner till stranden och slappa ta ett bad och äta glass med en drink där till 😎

Jag tror inte att folk här blir lika avundsjuka och imponerade som du verkar tro av din helt ordinära semesterresa till Spanien. De nonchalanta inslagen framstår mest som ganska blåsta faktiskt.

Men som jag har skrivit tidigare, heja dig och flytt till Spanien, viva!
 
Eller så är hen i Spanien och för henne är det drömmen. Och tror andra imponeras. Vilket säkert vissa gör för all del. Jag skyr dock turistfällor så skulle få panik där. Dessutom tycker jag inte om apelsiner, stränder eller vin. 🙈😂
Helt rätt, apelsiner, stränder och vin är fasiken så överskattat! Värme likaså, det är bara VARMT! Lagom varmt, lagom sol, svag vind, lite skugga så man inte dör av värmeslag, en iskall öl, björnbär och en ljudbok är att föredra framför vin, apelsin och strand.
 
Helt rätt, apelsiner, stränder och vin är fasiken så överskattat! Värme likaså, det är bara VARMT! Lagom varmt, lagom sol, svag vind, lite skugga så man inte dör av värmeslag, en iskall öl, björnbär och en ljudbok är att föredra framför vin, apelsin och strand.
Jag skulle då aldrig välja att åka mitt i sommaren om jag kunde välja, bättre att välja vår eller höst så kan man njuta av den svenska sommaren och förlänga säsongen, då det är mer behagliga temperaturer. Sen höst till tidig vår finns det förmodligen behagligare platser.
 
Men nu gör jag inte det. Kommer aldrig att jobba i Spanien däremot att bo där och gynna landet med mina pengar
Lustigt att du pratar ner det landet som gör det möjligt för dig att flytta till det landet du vill bo i och som tydligen är så mycket bättre, liksom som sagt, tycker du det är så billigt och bra och allt är bättre där så flytta dit innan och jobba där och faktiskt gynna landet istället för att vara en parasit i det och bara ta.

Och du skulle förmodligen aldrig att orka bo i Spanien då du aldrig hade fått ihop pengar att leva det livet du vill där. Det är som ett litet hån mot spanjorerna faktiskt på ett sätt.
 
Ok, det känns som att denna tråd fått tillräckligt med chanser nu och som att den numera mest går ut på att provocera och/eller förlöjliga. Jag förklarar den härmed lika stängd som Spaniens gränser var för några veckor sedan.

/Mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 363
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 312
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 019
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp