Bukefalos 27 år!

Mycket bog??

A

Ammi_L

När man kör en häst, jobbar den mest med bogen då?

Jag rider en islänning som jag gärna skulle börja köra men
eftersom han behöver jobbas mer bak så blir jag tveksam..

Någon som vill hjälpa mig?? :)

Mvh Ammi

M

miamiamia

hästen skall jobba med bakben och rygg i körning. Han anstränger sig garanterat mera i körning än vad du kan åstakomma i ridningen. I körningen så strävar vi efter samma mål som i dressyren dvs att flytta hästens vikt bakåt för balans och samling. detta gäller skolkörning men jag antar att det är vad du är ute efter. Tänk på att inte låta hästen dra en för tung vagn i början. Till en islänning så är det lagom med en lätt rockard och börja med 20min pass och öka sakta tiden.

A

Ammi_L

Tack så jättemycket för det svaret!

Han som äger stallet är körinstruktör men eftersom vi precis
är nyinflyttade så har jag inte hunnit prata med honom än
men han kan nog hjälpa mig med inkörning osv

Tack än en gång! :)

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva era tips på hur man hanterar sin nervositet när det kommer till tävling. Jag tävlar både hoppning, dressyr &...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag har sedan några år tillbaka besvär med spända muskler i nacke och skuldror. Ihärdiga kiropraktorer, massörer och naprapater har...
2
Svar
34
· Visningar
1 035
Tjatter Jag fick just upp den här reklambannern här på Buke och kliar mig i huvudet. Oftast brukar jag konstatera att "näpp behöver inte" (ja om...
Svar
4
· Visningar
678
Senast: nejlica
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
633
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XIV
  • Valp 2024
  • Valp med dålig aptit