Mycket otrevlig hund !

Lalinea

Trådstartare
Jag är hundvakt åt min väns hundar och jag har mer och mer lagt märke till hur "bitchig " den ena är. Det är två tikar och den andra är som dom flesta hundar är -trevlig och glad:)
Den bitchiga anfaller den andra om den försöker hoppa upp i sängen och ute på promenad går hon med svansen slickad längs ryggen och vrålskäller mot andra hundar. Medans den andra bara tittar. Vi var i en hundlekgård och den snälla hälsade på dom andra hundarna genom att vifta på svansen och lukta av dom och sedan leka lite medans bitchen ställde sig bredbent nästan på dom andra hundarna och liksom vallade dom medans hon skällde dom rakt i öronen :/ Ingen av hundarna i rastgården verkade tycka om henne det minsta. Även människor som skulle klappa henne fick en utskällning.
Varför är hon sådan ? Är det vanligt bland hundar ?
Hon är snäll och mysig inomhus mot mig och andra hon känner :)
 
Jag är hundvakt åt min väns hundar och jag har mer och mer lagt märke till hur "bitchig " den ena är. Det är två tikar och den andra är som dom flesta hundar är -trevlig och glad:)
Den bitchiga anfaller den andra om den försöker hoppa upp i sängen och ute på promenad går hon med svansen slickad längs ryggen och vrålskäller mot andra hundar. Medans den andra bara tittar. Vi var i en hundlekgård och den snälla hälsade på dom andra hundarna genom att vifta på svansen och lukta av dom och sedan leka lite medans bitchen ställde sig bredbent nästan på dom andra hundarna och liksom vallade dom medans hon skällde dom rakt i öronen :/ Ingen av hundarna i rastgården verkade tycka om henne det minsta. Även människor som skulle klappa henne fick en utskällning.
Varför är hon sådan ? Är det vanligt bland hundar ?
Hon är snäll och mysig inomhus mot mig och andra hon känner :)

Jag har själv en äldre osäker hund som är bitchig och det finns ett flertal hundar (tikar och kastrerade hanhundar främst) som hon gladeligen skulle ge på käften om hon kunde. Närmar hon sig en sådan hund så ligger svansen slickad över ryggen på henne. Aldrig hon skulle få gå in i en hundrastgård med främmande hundar. Även om hon är liten och inte kan ställa till större skada, så är det inte rätt vare sig mot henne eller andra hundar.
Låt hunden slippa klappas av främlingar och låt henne slippa vara nära andra hundar när hon tydligt visar obehag.
 
Jag har själv en äldre osäker hund som är bitchig och det finns ett flertal hundar (tikar och kastrerade hanhundar främst) som hon gladeligen skulle ge på käften om hon kunde. Närmar hon sig en sådan hund så ligger svansen slickad över ryggen på henne. Aldrig hon skulle få gå in i en hundrastgård med främmande hundar. Även om hon är liten och inte kan ställa till större skada, så är det inte rätt vare sig mot henne eller andra hundar.
Låt hunden slippa klappas av främlingar och låt henne slippa vara nära andra hundar när hon tydligt visar obehag.
Är den här också osäker tror du ? Tycker hon ser så fruktansvärt tuff och dominant ut. Ja vi är nog inte välkomna i lekparken :) :)
 
Låt henne slippa "leka" med andra hundar. Jag hade också varit bitchig om jag tvingades träffa påträngande typer jag ändå inte vill umgås med.
Hon måste inte leka med andra hundar. Men bara dom går förbi henne på trottoaren blir hon vansinnig.
 
Jo jo. Vi ska som sagt inte gå till någon lekhage mera.
Men ingen som vet varför en hund är sådär arg ? Kan hon ha ont ? Eller har vissa en sådan personlighet? Och vad kan man göra åt det ?
 
Jo jo. Vi ska som sagt inte gå till någon lekhage mera.
Men ingen som vet varför en hund är sådär arg ? Kan hon ha ont ? Eller har vissa en sådan personlighet? Och vad kan man göra åt det ?
Hon är troligen som redan skrivits en osäker hund och du gör bäst i att ignorera henne och inte göra någon stor affär av det bortsett från att försöka avleda. Utsätt henne inte för situationer som hon kan bli osäker av, låt inte andra böja sig ner för att klappa, gå andra vägar när du ser andra hundar, håll borta ungar från henne och försök distrahera henne så hon byter fokus.

Framförallt, sluta prata om henne som otrevlig.
 
Hade själv en bitchig hund, hon gillade helt enkelt inte hundar utan föredrog människor. Hon kunde tolerera andra hundar (hanar gick bättre än tikar) men var mycket gladare som ensamhund.
 
Jag skulle hanterat hennes osäkerhet som så att jag skulle fjantpratat när hon spände sig. Åhhhh vicken fin hund det kommer där, ja den var ju jättefin. Och så skulle jag titta på hunden som kommer. Så jag överförde gladkänsla mot den främmande hunden. Sen skulle jag INTE låta henne behöva möta den.
 
Hon är troligen som redan skrivits en osäker hund och du gör bäst i att ignorera henne och inte göra någon stor affär av det bortsett från att försöka avleda. Utsätt henne inte för situationer som hon kan bli osäker av, låt inte andra böja sig ner för att klappa, gå andra vägar när du ser andra hundar, håll borta ungar från henne och försök distrahera henne så hon byter fokus.

Framförallt, sluta prata om henne som otrevlig.
Okej jag ska tänka på det :)
Föds hundar osäkra eller har något hänt henne ?
Jag tycker hon är otrevlig ute men hon är mysig inomhus :)
 
Jag skulle hanterat hennes osäkerhet som så att jag skulle fjantpratat när hon spände sig. Åhhhh vicken fin hund det kommer där, ja den var ju jättefin. Och så skulle jag titta på hunden som kommer. Så jag överförde gladkänsla mot den främmande hunden. Sen skulle jag INTE låta henne behöva möta den.
Det låter bra. Jag hade med mig köttbullar ut nu när vi var ute och då gick hon fot och tittade mig i ögonen :) men vi mötte ingen ute den här promenaden.
 
Varför skulle dom?
Springer du fram till alla på gatan och leker?
Kan du inte förklara istället för att vara dryg. Jag ber om ursäkt för jag inte kan hund :/

Nej jag springer inte fram till folk. Men det ÄR ingen hund som sprungit fram till henne ? Då jag vet inte hur du gör den jämförelsen? Bara hon ser en hund passera så blir hon arg. Även om inte hunden ens tittar åt henne ?
Vi gick bland annat förbi en snäll spanielhund som bara gick och tittade bort och "min " hund ville "slåss " med den ?
 
Jag kom nyligen hem från en semester i ett land där det kryllade av hundar. Jag tror jag såg max 4 hundar i koppel på 10 dagar.
En del hundar hängde ihop i kompisgrupper Men Nästan Inga hundar "lekte".
För det mesta undvek de varandra om inte tillhörde samma "område".
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 597
Senast: fejko
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
6 988
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 138
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 158
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp