Mycket ridning idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
I förmiddags red jag A igen och det var vår första tur till ridhuset. Det tar nästan en halvtimme att skritta dit. Sen när man väl var där så red man en timme och sen skritt hem igen, totalt nästan två timmar.

Sen var det en vända hem som gällde och sen åkte jag till stallet med de 3 hopphästarna som jag ska passa några veckor i januari. Idag var det provridning av den hästen som kommer att hållas igång under de veckorna.

Han var verkligen så snäll som det hade sagts att han var, t.o.m. ännu snällare faktiskt. Men han är hög som ett hus och gången var ganska stor och lufsig jämfört med A och G. Han kändes i alla fall väldigt pålitlig och verkade inte vara någon som hetsade upp sig i onödan.

Det kändes lite nervöst att komma dit där alla är tävlingsmänniskor och rider tusen gånger bättre än jag. Men det känns som om de som är där är väldigt prestigelösa och okomplicerade att ha att göra med, åtminstone dem jag träffade. Så det blir nog bra.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 784
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 113
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår så var mamma och pappa och min valp här ❤️ Och det gick faktist ganska bra och valpen och M kom mycket mera överens denhär gången...
Svar
5
· Visningar
900
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 065
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp