MyDog 2023

Sleepan

Trådstartare
Någon som ska dit?
Ska ni ställa? Tävla annat? Shoppa? Bara njuta av alla roligheter och alla fina hundar?

Jag ska tävla nosework två dagar, sitta en stund i vår rasmonter (tyvärr utan hund) och hända på mässan. Blir väl en stund i utställningsringen för att heja fram kompisar och deras hundar också 👌😁
 
Jag ska dit! Kommer kanske stå lite montern om de behöver mig, men inget planerat just nu. Ska shoppa på mässan och kolla dobbisarna på lördagen. Ammo är inte med på det hela då han inte riktigt är en monterhund 😂
Säg jättegärna hej till mig om ni ser mig!
 
Jag ska dit! Kommer kanske stå lite montern om de behöver mig, men inget planerat just nu. Ska shoppa på mässan och kolla dobbisarna på lördagen. Ammo är inte med på det hela då han inte riktigt är en monterhund 😂
Säg jättegärna hej till mig om ni ser mig!

Är du bara där lördagen?
Jag ska vara där alla dagar - utom lördag 🙈😂
 
Jag skulle åkt dit och ställt Lily på den internationella på torsdag, men det har skitit sig helt med resa osv så vi får nog skippa det :( Har efterlyst lite samåkning så OM det dyker upp något i sista sekund så åker vi... Känns dock inte troligt.
 
Jag ska stå i boxermontern torsdag och söndag och ställa ut Lancelot lördag och söndag. Hade velat ställa Winter också men blev övertalad att det är trist att ta sista certet utan meriterna klara och det håller jag väl med om.
 
Jag ska stå i boxermontern torsdag och söndag och ställa ut Lancelot lördag och söndag. Hade velat ställa Winter också men blev övertalad att det är trist att ta sista certet utan meriterna klara och det håller jag väl med om.

Ah, kan boxer ta certen utan meriter? Det kunde ju aussie också innan, men ändrades vid årsskiftet 😁
 
Ah, kan boxer ta certen utan meriter? Det kunde ju aussie också innan, men ändrades vid årsskiftet 😁
Är det inte som för tex schäfer där du får ställa i bruksklass och konkurrera om certen med godkänt i lägre bruks men måste ha uppflytt för att ta championatet? Alternativt BSL2 för bruksklass och BSL3 för championat.

Valkyria är fullcertad på gdk i lägre spår men eftersom vår lydnad på tävlingsplanen inte vill funka (trist när man spårat fullt tre tävlingar i rad) har vi inte lyckats få till uppflytt och championat ännu. Men när valparna är avvanda. då jäklar :D.
 
Är det inte som för tex schäfer där du får ställa i bruksklass och konkurrera om certen med godkänt i lägre bruks men måste ha uppflytt för att ta championatet? Alternativt BSL2 för bruksklass och BSL3 för championat.

Valkyria är fullcertad på gdk i lägre spår men eftersom vår lydnad på tävlingsplanen inte vill funka (trist när man spårat fullt tre tävlingar i rad) har vi inte lyckats få till uppflytt och championat ännu. Men när valparna är avvanda. då jäklar :D.

Räcker med godkänt i lägre. ÄLSKAR att de ändrade reglerna. Känns ändå rimligt att det krävs bruksmerit på bruksras 🙈🤷
Innan kunde man få Cert, men då krävdes godkänt i lägre för att bli champion.
 
Räcker med godkänt i lägre. ÄLSKAR att de ändrade reglerna. Känns ändå rimligt att det krävs bruksmerit på bruksras 🙈🤷
Innan kunde man få Cert, men då krävdes godkänt i lägre för att bli champion.

Verkligen så värt! Hoppas det kan lyfta rasen. Har det varit protester mot ändringen inom klubben?
 
Ah, kan boxer ta certen utan meriter? Det kunde ju aussie också innan, men ändrades vid årsskiftet 😁

Är det inte som för tex schäfer där du får ställa i bruksklass och konkurrera om certen med godkänt i lägre bruks men måste ha uppflytt för att ta championatet? Alternativt BSL2 för bruksklass och BSL3 för championat.

Valkyria är fullcertad på gdk i lägre spår men eftersom vår lydnad på tävlingsplanen inte vill funka (trist när man spårat fullt tre tävlingar i rad) har vi inte lyckats få till uppflytt och championat ännu. Men när valparna är avvanda. då jäklar :D.

Som @toughcookie säger, du kan ta certen med godkänt lägre med krävs uppflytt till högre för att få ut championatet. :)

Efter att vi blev godkända lyckades vi med två tävlingar med jättefina spår (ett 10+10) och sen noll på lydnaden. ;P Mina jäkla tävlingsnerver, suck.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 166
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 135
Senast: manda
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 034
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 027
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp