MyDog-sändningar

iNHALE

Trådstartare
Sändningar från MyDog på SVT 1 just nu. Vet inte om jag ska skratta eller gråta över de här två reportrarna...
 
Sändningar från MyDog på SVT 1 just nu. Vet inte om jag ska skratta eller gråta över de här två reportrarna...

Svenska folkfester? Med någon Rasmus och någon annan prick? Jag orkade inte titta klart på det programmet, så jag kan förstå att inte heller andra är imponerade :p
 
På något sätt har jag svårt för denna typen av reportrar som ska göra reportage om saker de inte kan något om och dessutom dummar ned sig under själva reportaget för att framstå som så okunniga som möjligt.

Fast det ligger ju i själva konceptet. Reportrarna kan ju inte vara experter på alla möjliga folkfester som finns i Sverige. Själv gillar jag Klara Zimmergren och råkar veta att hon dessutom är högst kunnig om hundar. Hon har haft hund större delen av sitt liv och är bla. rasentusiast för airedaleterriern. Hon har även varit programledare för Djursjukhuset på SVT.
 
Jag spolade över alla delar med den manliga reportern för jag tyckte det var så fjantigt. Annars var det väl okej!
 
Fast det ligger ju i själva konceptet. Reportrarna kan ju inte vara experter på alla möjliga folkfester som finns i Sverige. Själv gillar jag Klara Zimmergren och råkar veta att hon dessutom är högst kunnig om hundar. Hon har haft hund större delen av sitt liv och är bla. rasentusiast för airedaleterriern. Hon har även varit programledare för Djursjukhuset på SVT.
Fast jag sa inte att jag tycker att man borde haft experter, det går utmärkt att vara amatör och ändå göra ett seriöst reportage som inte får det att framstå som en variant av lyteskomik där det nästan verkar som att man vill göra narr av hundsporten. Vill man engagera människor är det en allmänt dålig idé med en reporter som fjantar runt och spelar idiot för att verka så okunnig det bara går. Hur många icke-hundmänniskor är det egentligen som kan identifiera sig med en sån pajas och tycka att det var informativt och seriöst?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu är anmälan till MyDog öppen. Vilka ska ställa? Stå i montrar? Besöka? Tävla? Vad tycker ni om flytten av datum? Mig passade flytten...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 367
Senast: Tora
·
Övr. Hund Haft ett fantastiskt penionärspar på besök för att träffa en av mina hundar. Hunden skulle få det otroligt bra hos dem, men det som...
Svar
16
· Visningar
2 262
Senast: bollen__
·
Samhälle Rent krasst, vilken tidning ska unga läsa? Jag känner ingen som har papperstidning längre. Inte ens mina föräldrar som alltid hade när...
2
Svar
39
· Visningar
1 189
Senast: tanten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 559
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp