Lager

Trådstartare
Någon som sett nåt som liknar detta? B verkar obrydd, kliar inte, men hon piper och jag känner försiktigt. Det är väldigt rött. 😳

B7898462-7495-44FD-8F52-0939443720FF.jpeg
 
Ni har inte bytt foder, gett nått nytt, köpt ny påse av tidigare foder?
Ser lite ut som foderallergi, det ter sig ofta som sår på huvudet. Kliar inte alltid.

Ingen ny mat, samma tetrapack med bozita som tidigare. Hon snodde iofs åt sig ett par munsbitar från S portion av James Wellbeloved i morse... Kan det visa sig så fort om det är allergi?
 
Ingen ny mat, samma tetrapack med bozita som tidigare. Hon snodde iofs åt sig ett par munsbitar från S portion av James Wellbeloved i morse... Kan det visa sig så fort om det är allergi?

Min Yoga fick symptom på några timmar. Fick hon mat med fisk i på kvällen, hade hon sår på morgonen efter. Det gick dock tillbaka fort om hon inte fick mer.
 
Då håller vi tummarna för att utslagen försvinner snarast, Brunetten får hålla sig till sin bozita.

Jag skulle avvaktat och hållit koll på utvecklingen. Och inte ge annat än det vanliga fodret. Visst finns alltid risken för att de börjar reagera på den vanliga maten med, Yoga var några år nästa hon började reagera på fisk.
Men om det inte blir värre, så skulle jag som sagt avvakta.
 
Skönt! Har man haft en katt med foderallergi, så tror jag man tar förgivet att typ alla sår på huvud och hals utan känd orsak, är foderallergi.
 
Hade ett liknande utslag ovanför ögat på min katt i somras som försvann efter ett tag. Vill gärna veta vad det var om du får reda på det!
 
Hur är det med henne?
Hade ett liknande utslag ovanför ögat på min katt i somras som försvann efter ett tag. Vill gärna veta vad det var om du får reda på det!

Missade att ni skrivit. Brunetten är frisk och fräsch, utslaget försvann helt på två dygn. Jag vet fortfarande inte vad det var, kanske allergi... Jag frågade Vet när hon var inne och fixade munnen förra veckan men han ville inte uttala sig utan trodde - som er i tråden - att det kunde varit ett insektsbett som hon kliat på eller en allergireaktion på något.

Hon tuggar glatt på sin bozita, försöker (och lyckas ibland) sno S kittenmat, och får dreamies eller en catstick ibland. Det har inte kommit tillbaka.
 
Missade att ni skrivit. Brunetten är frisk och fräsch, utslaget försvann helt på två dygn. Jag vet fortfarande inte vad det var, kanske allergi... Jag frågade Vet när hon var inne och fixade munnen förra veckan men han ville inte uttala sig utan trodde - som er i tråden - att det kunde varit ett insektsbett som hon kliat på eller en allergireaktion på något.

Hon tuggar glatt på sin bozita, försöker (och lyckas ibland) sno S kittenmat, och får dreamies eller en catstick ibland. Det har inte kommit tillbaka.
Tack för ditt svar! Härligt att höra att brunetten är frisk och fräsch nu.:)
 

Liknande trådar

Hemmet Främst påslakan men även underlakan. Använde innan Hemtex eco smooth, de var mjuka och kliade inte men ändå inte för sladdriga. Nu finns...
Svar
13
· Visningar
445
Senast: Shaggy
·
Övr. Katt Hur vanligt är det att rävar skadar katter? Har en räv i närheten. Nu såg jag den på tomten precis vid huset. Det känns ju inte helt...
Svar
7
· Visningar
814
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
245
Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp