Myggfångare

Emiro

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av dessa? Vi har problem med stora mängder mygg, så till den grad att det inte går att ha hästarna ute i en del av våra hagar på nätterna. Vi planerar att köpa en myggfångare men vilken ska man köpa? De flesta ser ut att kosta mellan 6000-12000 kr och täcka 4000 kvadratmeter. Vad är det som skiljer med tanke på priset? Ska man ha eldriven eller gasoldriven?
 
Där jag har min häst har de en gasoldriven. Mer än så vet jag inte om den. Stallägaren säger att den har minskat antalet mygg på betena till hanterbar nivå så hon är nöjd.
 
Är det någon som har erfarenhet av dessa? Vi har problem med stora mängder mygg, så till den grad att det inte går att ha hästarna ute i en del av våra hagar på nätterna. Vi planerar att köpa en myggfångare men vilken ska man köpa? De flesta ser ut att kosta mellan 6000-12000 kr och täcka 4000 kvadratmeter. Vad är det som skiljer med tanke på priset? Ska man ha eldriven eller gasoldriven?

Svärföräldrarna (i Västerbotten) har en gasoldriven och upplever att det blivit enormt mycket bättre. De har någon av Mosquito Magnet-varianterna (Pioneer kanske?).
 
Svärföräldrarna (i Västerbotten) har en gasoldriven och upplever att det blivit enormt mycket bättre. De har någon av Mosquito Magnet-varianterna (Pioneer kanske?).
Men det låter ju jättebra, tack! Det känns som om mygginvationen här blir värre för varje år.
 
Mina grannar vid sommarstugan har någon variant av Mosquito Magnet. Vet tyvärr inte vilken men de tycker att det blivit väldigt mycket bättre andra året den var igång och tycker vi borde skaffa en också. Första året var det tydligen ingen större skillnad men det minskade betydligt efter det.
 
Mina grannar vid sommarstugan har någon variant av Mosquito Magnet. Vet tyvärr inte vilken men de tycker att det blivit väldigt mycket bättre andra året den var igång och tycker vi borde skaffa en också. Första året var det tydligen ingen större skillnad men det minskade betydligt efter det.
Det är det jag hoppas på, att det ska minska med tiden med hjälp av en sådan. Tack!
 
Vi har en äldre gasoldriven vid stugan i Norrbotten. Märker stor skillnad! Särskilt när den gick sönder och inte lagades på ett par år, då märkte vi hur mycket mygg den rensat bort tidigare! Kommer tyvärr inte ihåg vad det är för modell, men bra är den 😄
 

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 481
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 757
Senast: Stereo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 660
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp