Myndigheters ansvar - paradox eller inte?

sjoberga

Trådstartare
Observation:
De som klagar mest högljutt på att myndigheter gör fel eller inte tillräckligt - är väldigt ofta de som i nästa andetag tycker att myndigheter ska avskaffas och staten minimeras.

För mig blir det antingen aningens paradoxalt eller aningens medvetna strategiska lögner dvs att man svartmålar myndigheters förmåga i syfte att fler ska vilja minska deras ansvar och befogenheter.

Eller har jag bara missat den avgörande poängen?
 
Observation:
De som klagar mest högljutt på att myndigheter gör fel eller inte tillräckligt - är väldigt ofta de som i nästa andetag tycker att myndigheter ska avskaffas och staten minimeras.

För mig blir det antingen aningens paradoxalt eller aningens medvetna strategiska lögner dvs att man svartmålar myndigheters förmåga i syfte att fler ska vilja minska deras ansvar och befogenheter.

Eller har jag bara missat den avgörande poängen?

Det är som de människorna som klagar mest bittert på hur människor inte respekterar FHM direktiv samtidigt som de står i ett köpcentrum och intervjuas. Som killen som var i Ullared and ondgjorde sig över att inga lydde FHM och det var alldeles för många personer där när han skulle handla istället för tomt som han trodde det skulle vara.

Och som skriker högst om FHM och regeringen att de inte inför striktare regler och lagar (att Sverige inte har ett sådan regelverk och lagstiftning och inte kan införa det på en dag ignoreras) och samtidigt insisterar på att de inte behöver vara försiktiga eftersom ingen annan är det.
 
Eller för den delen som öser galla över regeringen/vården för att vaccinerna försenats och det är kaos, men samtidigt säger att de inte kommer att ta vaccin eftersom ingen vet bieffekterna och man vill vänta tills alla andra tagit den för att se om någon blir sjuk. Förstår inte riktigt logiken att klaga högljutt över något man ändå inte kommer att använda.
 
Observation:
De som klagar mest högljutt på att myndigheter gör fel eller inte tillräckligt - är väldigt ofta de som i nästa andetag tycker att myndigheter ska avskaffas och staten minimeras.

För mig blir det antingen aningens paradoxalt eller aningens medvetna strategiska lögner dvs att man svartmålar myndigheters förmåga i syfte att fler ska vilja minska deras ansvar och befogenheter.

Eller har jag bara missat den avgörande poängen?
Äsch, de är bara allmänt missnöjda över precis allt.
 
Ok. Förmedla gärna på nivå "Lättläst" eftersom jag missat den genom 45 års livserfarenhet i svenskt samhälle.
Om man ogillar hur något eller någon är det rimligt att man också tycker att samma skall avskaffas, avsättas eller i grunden förändras. Jag vet inte riktigt hur det skall kunna förklaras enklare än så för minsta barn kan förstå logiken i det.
 
Om man ogillar hur något eller någon är det rimligt att man också tycker att samma skall avskaffas, avsättas eller i grunden förändras. Jag vet inte riktigt hur det skall kunna förklaras enklare än så för minsta barn kan förstå logiken i det.
Om man nu ogillar myndigheterna så mycket att man tycker de ska avskaffas,
kan det då inte anses kontraproduktivt att i samma andetag tycka att samma myndigheter gör för lite?
 
Om man ogillar hur något eller någon är det rimligt att man också tycker att samma skall avskaffas, avsättas eller i grunden förändras. Jag vet inte riktigt hur det skall kunna förklaras enklare än så för minsta barn kan förstå logiken i det.

Fast då borde man tycka att de gör för mycket och inte för lite? Vi är väldans många som passerat stadiet "minsta barn" som har förtvivlat svårt att förstå "logiken i det".
 
Fast då borde man tycka att de gör för mycket och inte för lite? Vi är väldans många som passerat stadiet "minsta barn" som har förtvivlat svårt att förstå "logiken i det".
Det är ungefär på nivån som att tycka det är konstigt att de som ogillar Trump ville få honom utbytt.
 
Kan du inte ta det en gång till hur 1 och 2 hänger samman.

1. Myndigheter gör alldeles för lite, de måste göra mer på bättre sätt!
2. Myndigheter bör minimeras och inte finansieras.
Vem som helst förstår att om man är kritisk mot något så vill man antingen ändra det i grunden eller avskaffa/minska inte öka det man är kririsk mot, det gör du också så vad är det du vill med tråden egentligen?
 
Kan du inte ta det en gång till hur 1 och 2 hänger samman.

1. Myndigheter gör alldeles för lite, de måste göra mer på bättre sätt!
2. Myndigheter bör minimeras och inte finansieras.
Om myndigheterna inte uppfyller alla mina önskemål vill jag inte betala för dem alls. För en fullt fungerande anden-i-flaskan med obegränsat antal önskningar kan jag möjligtvis tänka mig att betala en liten slant.

Mvh fortfarande krängt

Folk vill helt enkelt ha mer än de vill betala för, och när de inte får det blir de sura. Går igen i ganska många områden upplever jag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp