Bukefalos 28 år!

pannkaka

Trådstartare
Är det någon som har el haft myom? Fick veta när jag var gravid att jag hade myom. Hade ni några problem av den? Har märkt att jag under senaste halvåret börjat blöda väldigt mycket mer än jag normalt gör samt fått tryck nere regionen. Funderar på om det är myomet som växt mer, det hade växte från första gången det hittades och till jag var på kontroll nått år efter.
 
Har ett stort på utsidan nära livmodertappen. Ställde inte till med några bekymmer under graviditet och inte heller vid förlossningen men hade barnet varit ”fullstort” hade han troligen fastnat pga utrymmesbrist (det var förberett för snitt).
 
Är det någon som har el haft myom? Fick veta när jag var gravid att jag hade myom. Hade ni några problem av den? Har märkt att jag under senaste halvåret börjat blöda väldigt mycket mer än jag normalt gör samt fått tryck nere regionen. Funderar på om det är myomet som växt mer, det hade växte från första gången det hittades och till jag var på kontroll nått år efter.

Ja. Jag går på gyn.kontroller var tredje månad nu för att se om det växer/förändras. Märkte ingenting utan det upptäcktes i relation till en annan undersökning, så ingen extra blödning/smärta eller så. Men det (troliga) myomet har växt en del mellan undersökningarna så jag ska kallas igen i maj/juni och se om det behövs någon op.

Är du orolig så boka tid tycker jag, det tar ju ett tag att bli kallad också, hellre safe than sorry.
 
Jag hade för många år sedan ett myom som upptäcktes av slump och som försvann av sig själv.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 060
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
695
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 181
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 534
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp