Bukefalos 28 år!

Myrinvasion!

Jenny85

Trådstartare
Helt plötsligt har vi myrinvasion hemma... inge kul! Så vad gör man? Ringer man anticimex får man bara en värdelös myrdosa, så jag tänkte höra om det är någon som har nå tips?
 
Sv: Myrinvasion!



Jag provade Kanel förra sommaren när myrorna tyckte dom kunde bo i vårt gästrum. Funkade inte! Myrgift från Granngården gjorde dock susen...! Det fasnar på deras ben och då tvättar dom av det och får därmed i sig giftet och dör. Effektivt och bra!

Har man husdjur så bör man kanske vara försiktig med att använda myrgiftet inomhus..

Förresten så kom jag på att det var Myrr jag använde. Det finns ju en del olika medel och jag gissar att de är effektiva de flesta faktiskt.
 
Sv: Myrinvasion!

Min mamma brukar ha myror varje år på våren och är det inte jättemånga så fungerar det bra med sådana där små myrdosor som man kan köpa på t ex Lantmännen. Ett år hade hon en rejäl myrinvasion och då fick Anticimex komma, men man ska ha klart för sig att det är inte alla myrsorter som går på försäkringen utan vissa sorter får man betala för. Hon och hunden fick sova borta över natten, men det gjorde iallafall nytta.
 
Sv: Myrinvasion!

Vi hade problem med myror där vi bodde tidigare. De tog sig in i skafferiet! Då började vi med kanel. Man måste hitta deras vägar och stänga av dem helt annars går de runt om. Det var mycket effektivt. Myrorna försvann och skafferiet luktade kanel.
 
Sv: Myrinvasion!

kanelen tar inte död p myrorna men de undviker den. så man kan, som forest autumn säger, stänga av deras väger med hjälp av kanel.

när jag had emyrinvasion i min förra lägenhet stängde jag alla vägar utifrån med kanel, ochklickade sen honung på golvet.... :angel: efter nån timme satt det hundratals myror i klicken, och dom var lätta att dammsuga upp, alternativt ta död på med fönsterputs :p

man KAN ju köpa myrdosor också om man vill, men honung har man ju oftast hemma :p
 
Sv: Myrinvasion!

vi har också haft problem med myror, och köpte först nån dosa på ica, men den funkade inte alls bra, och nu har vi köpt på lantmännen, och det funkar jättebra!
 
Sv: Myrinvasion!

jag skrev ju bara at tjag dammsög upp myrorna ;) dom lossnar väldigt lätt ur honung faktiskt. houngen torkar man sen upp med golvmopp eller hur man nu vill städa...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag står i kö för att chatta med sjukvårdsupplysningen, men frågar så länge. Jag behöver en remiss till öron-, näsa-, halsmottagningen...
Svar
7
· Visningar
457
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 174
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 018
Senast: skiesabove
·
Hemmet Jag har haft två robotdammsugare tidigare. Helt värdelösa modeller 😅 men väldigt billiga också. Jag skulle nog vilja betala runt 4000...
2
Svar
27
· Visningar
1 666
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp